קראתי כתבה כתבה סופר מעניינת על איך אמזון רוצה להפוך לבחירת ברירת המחדל שלנו בקניות באופן כללי וברכישות מוצרי צריכה בסיסיים בפרט, וכיצד היא משקיעה משאבים רבים בדרך להשיג את היעד הזה.

קודם כל החברה שינתה קונספציה מתפיסה של Online Onlyy לאסטרטגיה שכוללת פריסת חנויות פיזיות ברחבי ארה״ב, מצד אחד אמזון היא מובילת שוק בתחום המסחר המקוון ובחיזוק שירותים מבוססי אלקסה והחיבור ל״אקו״, יחד עם תשתית רחבה של מרכזים לוגיסטיים, וברור שהיא בדרך הנכונה, ומצד שני היא למדה שכשמדובר בפירות וירקות טריות היא מאפיין קריטי ושבגדול אנשים אוהבים ללכת לסופר ולמשש את הפרודוקטים שלהם.

אם כן, אמזון מתנסה ובוחנת רצפת מכירה פיזית ב-3 תצורות שונות: הראשונה, Amazon Go, השניה היא רשת חנויות Drive Threw בו בדומה למקדונלדס צרכנים יזמינו און ליין ופשוט יעברו עם הרכב כדי לאסוף את המצרכים וקונספט שלישי שכרגע עדיין לא ממש ברור המבנה שלו, כזה ש״ישלב את כל הטוב של און/אוף ליין״.

לגבי אמזון גו, קונספט שהחברה הציגה לא מזמן בו ניכנס לחנות הפיזית, ניקח את המוצרים מהמדף ופשוט נצא מהחנות ללא תורים ומבלי לעבור בקופה נמצא עדיין בשלבי בדיקות (אתגר טכנולוגי מורכב שלפי הכתבה המצורפת מתמודד בין היתר עם הצורך להתנהל בצורה חלקה כשמדובר בכמות גדולה של צרכנים).

אחד הדברים המעניינים שאמזון לומדת בזמן בדיקת הקונספט של Amazon Goo היא כמות הדאטה שהם אוספים בתהליך: חיישנים המוטמעים על המדפים והידיעה מי הלקוח שבוחן אותם מאפשרים לאמזון לנתח דפוסי חשיבה של צרכנים לגבי איזה מוצרים עניינו אותם אבל בסוף לא רכשו. נשמע מוכר…?

לכתבה המלאה >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.