בעולם שמתפתח ומשתנה בקצב מהיר, לטכנולוגיות חדשות ישנה השפעה דרמטית על האופן שבו בני אדם חיים, עובדים ומתקשרים עם הסביבה שלנו. חלקנו מאמצים את הטכנולוגיה ומאמינים שהיא משדרגת את איכות חיינו בהיבטים רבים: היא מקצרת תהליכים, הופכת מידע ופעולות  לזמינים בכל מקון וזמן וגם משלבת אלמנט של כיף לשימוש בה. אחרים, מנגד, מאמינים שאותה הטכנולוגיה רק מעמיסה על חייהם, בעיקר בהיבט של עומס המסרים הנובע מהיצע רחב (מידי לטענתם) של ערוצים ופלטפורמות. בנוסף, הם חשים מאויימים ע"י מה שמכונה "האח הגדול" (המסר מהספר, לא התכנית בערוץ 2…), ביטוי שמתחזק בעיקר בהתייחסות על היכולת של גופים שונים לעקוב אחר העקבות הדיגיטליות שלנו. בהמשך נראה דוגמאות למוצרים ושירותים שרותמים את אותן העקבות דווקא כדי לחזק אותנו כצרכנים ע"י הנגשה של כלים פרסונאליים שמייצרים ערך אישי.

דו"ח מרתק ומקיף של PSFK המשובחים (עדיין לא מכירים ועוקבים אחריהם? זה הזמן!) מנתח את הדרך שבה הטכנולוגיה משפיעה על חיי הצרכנים כיום. הדו"ח מתמקד בצירים מרכזיים שלטענתם הופכים את חיינו המודרניים לטובים יותר – דרך הטכנולוגיה. אפרט פה בפוסט את הנקודות בקצרה, כולל דוגמאות שלדעתי רלוונטיות, בסוף הפוסט שילבתי את המצגת המקורית למי שמעוניין. מקווה שתיהנו.

1. אפקטיביות ופרודוקטיביות

א. הכל INSTANT:  אפליקציות דיגיטליות מקשרות אותנו ישירות עם מוצרים ושירותים שמעניינים אותנו. החיבור הופך מיידי, יישר ונוח יותר והפוכים גם נגישים למקום ולזמן שבו אנחנו רוצים לצרוך אותם.

דוגמה מעולה לשירות שעושה בדיוק את זה הוא- Magic: שירות מבוסס SMS בלבד, המאפשר לכל אדם (בתנאי שהוא/היא חיים בארה"ב) לבקש כל סוג של שירות או מוצר, ישירות מהמובייל באמצעות שליחת הודעות. רוצים פיצה באמצע הלילה? פשוט סמסו והשליח בדרך אליכם. שכחתם לקנות פרחים לכבוד יום הנישואים ואתם תקועים בפגישה? פשוט סמסו והצלתם את עצמכם מאסון זוגי. הייחוד בשירות של Magic הוא במיידיות שלו, בהתאמה שלו לדור שחי וצורך את השירותים שלו במנות קצובות ומהירות – במובייל:

ב. עוזרים אישיים (דיגיטליים ואנושיים) מסייעים לנו במשימות השוטפות ומפנות לנו זמן להתמקד במה שבאמת חשוב בחיים: הכירו את Hello Alfred. הרעיון: אורח החיים העמוס משאיר מעט מאוד זמן לבצע את מגוון המשימות שאנחנו קובעים לעצמנו. השירות הזה מחבר בין אנשים מאותגרי זמן פנוי לבין אנשים אחרים שיכולים להפנות את הזמן הפנוי שלהם לסייע לאחרים לבצע את המשימות החשובות (תמורת תשלום כמובן). אלפרד (שמו של העוזר האישי הנאמן של ברוס וויין הלא הוא בטמן בכבודו ובעצמו) יגיע/תגיד לביתכם ויסייע בכל משימה שתרצו לבצע, החל מקניות בסופר וסידור המוצרים במקרר ועד האכלת חיית המחמד בזמן שאתם בנסיעה לחו"ל.

דוגמה נוספת לשירות דיגיטלי שהוקם במטרה לסייע לנו לנצל בצורה אפקטיבית יותר את הזמן שלנו הוא – Spritz, אפליקציית מובייל (סמארטפונים ושעונים חכמים, שהם בהגדרה המובייל החדש…) שמתבססת על הנחות פיזיולוגיות שנועדו לסייע לנו לצרוך יותר מידע בזמן קצר יותר. תצפו בעצמכם, זה עובד!

ג. שירותים דיגיטליים מחברים בין אנשים השותפים במאפיינים שונים ובכך מרחיבים את המעגלים החברתיים והמקצועיים שלנו במטרה לייצר ערך לטובת הכלל. דוגמה לחיבורים מהסוג הזה אפשר למצוא בשלל שירותים כגון: Uber, The Glass Breakers, ועוד.

2. איזון ומודעות

א. ככל שהסמארטפון והטכנולוגיה הלבישה החכמה שלנו לומדים עלינו יותר על בסיס דפוסי ההתנהגות והצריכה שלנו, כך הם מחזקים את היכולת שלהם לחזות צרכים ולהציע לנו יותר שירותים המתאימים לנו.

דוגמה לאפליקציה כזו היא – Cloth, שירות דיגיטלי שלומד את דפוסי הלבוש שלנו ועם הזמן יודע להמליץ לנו מה ללבוש בהתאם למזג האויר ו/או לאירוע הרלוונטי:

ב. הודות לטכנולוגיות ענן, יותר ויותר שירותים גם יודעים לדבר האחד עם השני ולשתף מידע חשוב ובכך לייצר שירותים המאפשרים לחזק קשרים עם אנשים שקרובים אלינו, גם אם הם רחוקים מאיתנו פיזית. דוגמה מעולה לשירות כזה הוא Care Predict, שירות דיגיטלי המאפשר למבוגרים ליהנות מחיים עצמאיים ופרודוקטיביים תוך מעקב ושמירה שוטפת של קרובים.

ג. שירותים שמאפשרים לנו לצאת מהמעגלים החברתיים שלנו וליהנות מחוויות חברתיות חדשות עם אנשים חדשים. אחת הדוגמאות הטובות ביותר היא Eat With שמאפשרת לאנשים שאוהבים לבשל ולארח להציע חוויה קולינרית ולא פחות חשוב – חברתית אצלם בבית, ע"י הזמנת אנשים זרים לחלוטין להיפגש אצלם סביב השולחן ויחד עם אנשים אחרים שמעולם לא הכירו קודם ליהנות מארוחה טעימה ונדיבה בחברת אנשים מעניינים.

ד. טכנולוגיה שמאזנת אותנו במהלך היום – Olive: אורח החיים המודרני הפך אינטנסיבי בין היתר "הודות" לטכנולוגיה המתקדמת שעוטפת אותנו ביום יום ומציפה אותנו במידע. כפועל יוצא, בני אדם רבים חשים קושי להתמודד עם העומס ומחפשים דרכים לאזן באמצעותם את חייהם, בדגש על השילוב של החיים הפרטיים למקצועיים. Olive הוא צמיד חכם שמתקשר עם אפליקציית מובייל ומנטרת את המדדים הפיזיולוגיים שלנו לאורך היום. ברגע שהחיישנים הרבים המותקנים בצמיד מזהים רמת לחץ מתגברת, התמיד יודע להתריע בפני המשתמש לבצע פעולה שתפחית את הלחץ:

3. תמיכה בזמן אמת: ככל שאנחנו שואפים למקסם את הפעילות האישית שלנו ולהשיג מטרות ויעדים שאפתניים יותר, כך גם אנחנו יכולים כיום להיעזר בשירותים דיגיטליים שמאפשרים לנו נגישות למידע נרחב, טיפים ועצות מקצועיות ואפילו שירותים שמעודדים אותנו שלא לוותר ולהמשיך במשימות שהגדרנו לעצמנו.

דוגמה מעולה לשירות שעונה על ההגדרה הזו הוא "Rise" – הקואצ'ר האישי שלכם בדיאטה. כל מי שהתנסה בתהליך המפוקפק הזה יודע עד כמה מדובר במשימה קשה, הכרוכה בכוח רצון ובהתמודדות עם לא מעט גירויים ופיתויים. על בסיס התובנה הזו בדיוק פותחה Rise, אפליקציה חכמה ששמה לעצמה למטרה – לעזור לכם לעזור לעצמכם.

4. רשתות חברתיות נישתיות ממוקדות העצמה אישית ומקצועית: מגוון הולך וגדל של רשתות חברתיות נישתיות המחברות אותנו למעגלים חברתיים שמחזקים שאיפות, תכונות אופי וכישורים מסוגים שונים ומגוונים במטרה להפוך אותם למקור הכנסה נוסף.

הבאתי לכם מוקדם יותר בפוסט את הדוגמה של EatWith, הנה לכם שירות דומה שנקרא "Cook App", המאפשר לבשלנים ביתיים לארח אורחים (זרים בעיקר) לארוחות עשירות ומגוונות. מעבר לחוויה החברתית והתרבותית הדינאמית, מדובר בהזדמנות להיפגש ולהכיר אנשים שונים וחדשיפ המגיעים מכל העולם.

5. חינוך ולימודים בעידן ה- Instant: ידע זה כוח ובעידן שבו כמויות אדירות של מידע נוצרות מידי שניה והופכות זמינות, חלקו הגדול בחינם, בלחיצת כפתור מכל סמארטפון מייצר הזדמנות לבני אדם ללמוד ולהרחיב אופקים מצד אחד, ועבור בעלי ידע להנגיש ולשתף אותו עם אחרים מנגד, ואפילו לבנות מודלים עסקיים מעניינים על בסיסו.

דוגמה לפלטפורמה דיגטלית חינוכית היא "High Brow", שירות מבוסס Subscribe שמביא לנרשמים "מיני- קורסים" על בסיס יומי בנושאים מגוונים ומרתקים. ממלי לכם להיכנס לאתר ולצלול למגוון הרחב של הקורסים המוצעים שם בשלל הנושאים והתחומים. תמיד כיף ללמוד משהו חדש.

המצגת המלאה:

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.