לאחרונה דווח שאינסטגרם וסנאפצ'ט בוחנות כל אחת בנפרד אסטרטגיות שמטרתם לשלב תשלומים דיגיטליים בתוך האקוסיסטם החברתי שלהן. האתגר לא קטן לאור עובדה שכ- 85% מהקניות העולמיות עדיין נעשות בנקודת המכירה הפיזית, למרות שמגמות צרכניות חדשות מנטרלות את ההפרדה זו בין פיזי לדיגיטלי בהיבט של צרכנות ותשלומים.

אינסטגרם למשל, הודיעה שהיא תאפשר למשתמשים שלה לשלם עבור מוצרים ושירותים המונגשים דרכה, זאת מבלי לצאת מהאפליקציה ולעבור לאתר סחר חיצוני. במקביל, סנאפ הודיעה שתקדם את ה-Snap Store, שירות שיאפשר ללקוחות העסקיים שלה (המותגים והמפרסמים בעיקר) להציע דרכה מוצרים ושירותים למכירה עבור המשתמשים, זאת בנוסף למרצ'נדייס שכבר מוצע למכירה בחנות הדיגיטלית. ההשראה לאסטרטגיות האלו הן כמובן חברות הטכנולוגיה האחרות (למשל – Google, ו- Apple) שכבר מציעות מגוון רחב של שירותי תשלומים דיגיטליים ע"ג הפלטפורמות שלהן. הרעיון הוא להרחיב ובעיקר לגוון את שערי הכניסה עבור צרכנים, להנגיש שירותי תשלום וקניות ישירות במקומות שבהם הצרכנים מבלים אחוז נכבד מזמנם, וזה כידוע כולל את ערוצי הסושיאל.

גם פייסבוק ביצעה וממשיכה לבצע כבר מספר שנים ניסויים שונים סביב שירותי תשלום דרכה, הדוגמה האחרונה היא אפשרות העברת כספים ותשלומים ישירות דרך אפליקציית מסנג'ר שלה. הרעיון מתבסס על התובנה הזו בדיוק, לפיה מיליארדי משתמשים פעילים במסנג'ר ברמה היומית לכן רק הגיוני לאפשר להם לבצע דרכה תשלומים וקניות, זאת במקום לגרום להם לצאת ולעבור לפלטפורמות חיצוניות. 

לסיכום: העולם הולך לכיוון של תשלומים דיגיטליים, בעיקר במובייל, ובאופן ברור למציאות שבה יהיו הרבה יותר ש"ערי כניסה" בעולם התשלומים. השימוש הבלתי מעורער של צרכנים ברחבי העולם בערוצי סושיאל רק הופכת אותם לקנדידטים מתבקשים לשילוב יכולות PAY דרכם. השאלה תהיה מי מהם יציעו ערך אמיתי למשתמשים, הן ברמת קלות השימוש (קניה, העברת כספים) והן ברמת עושר החיבורים שהם יוכלו לייצר עם שותפים חיצוניים במטרה להפוך את שירותי התשלום לאטרקטיביים. באופן טבעי, מותגים ומשווקים שקהל היעד שלהם חי ונושם את הסושיאל בעיקר באינסטגרם וסנאפ צריכים לשים לב היטב למגמה  ולחשוב על דרכים להנגיש ללקוחות שלהם אפשרויות תשלום חדשות.