יצרנית הרכבים "פורד" השיקה פיילוט חדשני ששם לעצמו למטרה לייעל ולשפר את חווית הלקוח בתהליך הגשת הרכב לטיפול. כולנו מכירים את הסיטואציה שבה דחינו לקצה את הטיפול לרכב, וכעת אין לנו ברירה אלא לתאם מועד לטיפול במוסך הפרטי. לרוב אנחנו מכינים את עצמנו נפשית לזמני המתנה ארוכים במוסך ולפעמים גם לצורך להיעדר מהעבודה למספר שעות (להביא ולהחזיר את הרכב).

בדיוק את זה פורד מנסה לנטרל, במהלך משותף עם "Panasonic" שייצרה עבורה קיוסק דיגיטלי שמאפשר לבעלי רכבי פורד להגיע עם הרכב לעמדה הממוקמת בסמוך למוסך המורשה. הלקוח סורק את הת"ז שלו והנתונים משמשים לקביעת טור לטיפול, הוא מגדיר מה סוג הטיפול הרצוי על גבי מסך TUCH, ולאחר מכן הוא משאיר את מפתחות הרכב במגירה מיוחדת ומאובטחת, כולל הגדרת PIN CODE שבאמצעותו ניתן לאסוף את המפתח אחרי הטיפול.

ברגע שהרכב סיים את הטיפול הלקוח מקבל דוא"ל עם כל הפרטים והוא יכול להגיע ולאסוף את הרכב (כאן הייתי מציע שירות פרימיום נוסף בתשלום – נהג יגיע עם הרכב אל הלקוח בין אם הביתה או לעבודה, לזה אני קורא פינוק אמיתי). הייחוד של הפיילוט בכלל והרעיון בפרט הוא שעובדי החברה הגו אותו, וכעת כאמור פורד בוחנת אותו כפיילוט, ובשאיפה שיהיה מוצלח ובהמשך יוטמע במדינות נוספות.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.