ציפיתי שתהיה התייחסות נרחבת יותר לטאמבלר, במסגרת הרכישה של יאהו! ע״י ורייזן בכ-4.83 מיליארד דולר במזומן השבוע.

טאמבלר נכללת ברשימת הנכסים הכלולים בעסקה, ולמי שהספיק לשכוח מדובר ברשת הבלוגים שנרכשה ע״י יאהו תחת הנהלת מאריסה מאייר בסכום שבזמנו נשמע דמיוני מהרבה סיבות (מיליארד דולר). חשוב להבין שמדובר ברשת בלוגים שנמצאת בשימוש ע״י כ-65 מליון משתמשים רשומים שתמיד התאפיינה כילד האאוט סיידר של הרשת, מקום שבו אנשי קריאיטיב ובכלל אנשים מסוגים שונים יכולים לבטא עצמם בצורה ייחודית וויזואלית בעיקר.

נשאלת השאלה המתבקשת מה יעלה בגורלה של טאמבלר בעקבות הרכישה?

לאחר שנרכשה בתקופת מאייר הובטח שהפלטפורמה לא תתמסחר ושהאופי הייחודי שלה ישמר, אך האם ההבטחה הזו תמשיך להיות תקפה תחת הבעלות החדשה? מצד אחד 65 מיליון משתמשים מהווים מספר לא מבוטל, ומצד שני בהשוואה לפייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, רשתות חברתיות שקמו אחרי טאמבלר והציגו קצב צמיחה גדול בהרבה, שמציג את טאמבלר כפלטפורמה מדשדשת שלא השכילה למצות את הפוטנציאל שלה.

יכול להיות שהיא באמת מעניינת את ורייזן מבחינה עסקית? כנראה שלא, שכן היא לא ממש תורמת לאסטרטגיה העסקית לשמה החברה רכשה את יאהו! מה שאומר שסביר שהמצב של טאמבלר ימשיך להיות זהה, פלטפורמה גדולה מצד אחד, אך כזו שאיבדה את הרלוונטיות בהשוואה ל״חבר׳ה המגניבים והחדשים״ בשכונה, ממש כמו הבעלים הקודמים שלה- יאהו! …

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.