כולם מדברים על "טרנספורמציה דיגיטלית", אבל צריך לזכור שדיגיטל אינה המטרה, בדיוק כפי שהטכנולוגיה אינה המטרה אלא אמצעי להשיג מטרות אחרות. לכן טרנספורמציה דיגיטלית היא בסך הכל אמצעי/תשתית לבנות עסקים טובים, חכמים ומותאמים יותר לאתגרי השוק כיום.  "יצאנו לדרך" הדיגיטלית על ידי הפיכת אמצעי התקשורת שלנו לדיגיטליים, ישירים וחברתיים יותר (רשתות חברתיות, אפליקציות IM) אבל כעת אנחנו מדברים על עידן חדש שבסיסו הוא שואף לחבר או להעשיר את הפיזי ברובד הדיגיטלי (מה שמוכר כ-אינטרנט של הדברים, IOT).

אפשר לראות את ההשפעה הזו במפעלים תעשייתיים בהם רובוטים תופסים מקום משמעותי יותר של העשייה שעד לא מזמן הייתה אנושית לחלוטין, תחום התחבורה והרכב שזוכה כעת לחשיפה חסרת תקדים הודות לענף הרכבים העצמאיים שללא ספק יעצבו מחדש את הענף הזה, תחום הבתים החכמים, הטכנולוגיה הלבישה ועוד ועוד. אין כמעט ענף במשק שלא מושפע מהטכנולוגיות ובעיקר הגישות העסקיות החדשות שמכוונות לעתיד מחובר: פיננסים, תחבורה, רפואה, קמעונאות ועוד…

בעידן שבו הטכנולוגיה הפכה לזולה ונגישה יותר, היכולת לחבר תעשיות מסורתיות לבין פוטנציאל ה- IoT הופכת לזמינה ורלוונטית יותר. מצרף לכם הרצאה מעניינת בדיוק על הנושא הזה, מתוך כנס DLD האחרון:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.