זה התחיל עם יותר ממיליון נשים שצעדו השנה בוושינגטון בעד שוויון זכויות, מה שהפך לצעדת המחאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, המשיך כשליגת הפוטבול המשמעותית ביותר בעולם הצביעה הלכה למעשה ברגליים כשכרעו ברך במהלך השמעת ההמנון האמריקאי במשחקים (וכמחאה ישירה לאמירות לאומניות של נציגי ממשל טראמפ, ובכך למעשה הפכו לגיבורי היום בשיח האמריקאי), וכמובן קמפיין ה- #Metoo, ה-קמפיין של השנה, מהלך שהוא הרבה יותר מתנועה חברתית, תרבותית ופוליטית .

אז מה כל זה אומר על מותגים כיום? זה אומר שלערכים יש משמעות אמיתית.

היום, באופן דרמטי יותר מבעבר, צרכנים הופכים מודעים יותר לערכים החברתיים, תרבותיים וכלכליים של המותגים שהם צורכים את שירותיהם. זה גם נכון לגבי עובדים שבודקים את מניפת הערכים שהארגונים שמעסיקים אותם מיישמים ודוגלים בהם. ערכים חברתיים, סביבתיים וכלכליים מגדירים סדר יום ומעצבים אג'נדות עבור מותגים בסקטורים רבים.

והנה דוגמה קטנה לשקיפות ערכית של מותג מזון שפעיל באירופה, אסיה ובארה"ב (Pret a Manger) שדואג לשקף בכל מדיה בבעלותו (ובמקרה הזה ע״ג מפיות הנייר שלהם) את העובדה שהחברה משווקת בכל יום, למיליוני בני אדם ברחבי העולם מוצרים טריים, טבעיים ועם מינימום מעורבות מלאכותית בשלבי ההכנה והאריזה.

מדובר בטרנד שילך ויתחזק בשנים הקרובות, ומותגים רבים יידרשו להתאים עצמם למציאות הזו ולעשות חושבים לגבי האופן שבו הם פועלים, מציגים עצמם ומייצרים תהליכי עבודה עסקיים עם העובדים, השותפים, המתחרים וכמובן הלקוחות עצמם.