אם יש מודל או תפיסה עסקית שמאפיינת את העידן הנוכחי, זו כלכלת הפלטפורמות. הן מתחלקות בגדול ל-2 סוגים: הסוג הראשון, ה-Innovation Platforms, מאפשרות ומעצימות חברות צד שלישי לייצר ולשווק על בסיסן מוצרים ושירותים חדשים (לדוגמה: פלטפורמת אנדרואיד, ה- App Store, וכמובן שירותי הענן של אמזון).

הסוג השני של פלטפורמות הוא ה-Transaction Platforms, פלטפורמות שמהוות מקום מפגש ומסחר בין צדדים המעוניינים להחליף משאבים (לדוגמה: fiverr, Uber, Airbnb וכמובן פלטפורמת המסחר של אמזון שמאפשרת לעסקים וקמעונאים למכור דרכה ללקוחות קצה).

5 מתוך 6 החברות המצליחות ביותר בעולם הן חברות פלטפורמה. עשרות חברות פלטפורמה אחרות, בדומה ל-5 המובילות, מייצרות הכנסות שנתיות של כ-4.5 מיליארד דולר, מספר שפחות או יותר משתווה להכנסות השנתיות של חברות שאינן פלטפורמה, רק נדרשות להשקיע יותר מפי 2 המשאבים כדי לייצר את אותן ההכנסות. אבל, כמו בכל דבר בחיים, יש פלטפורמות מעטות שמצליחות ואחרות שלא. המחקר הזה מנתח את התחום המרתק הזה ומנסה  לשרטט את הגורמים שמאפיינים ומשותפים לפלטפורמות שכן הצליחו. לינק.