"Beats By Dre" – חברת המוסיקה שהתחילה את דרכה במכירת אוזניות פרימיום תמורת 3.2 מילארד דולר!, במהלך שכבר מייצר לא מעט ביקורת כלפי "אפל".

3 סיבות מרכזיות שבגללן "אפל" עומדת לבצע את הרכישה: 

1. שיווק מוצרי פרימיום לקהל חובבי המוסיקה:

"Beats" היא חברת מוסיקה (אוזניוות, רמקולים איכותיים אבל גם המפעילה של פלטפורמת סטרימינג של מוזיקה במודל של תשלום חודשי) פופולארית במיוחד, בעיקר בקרב צעירים. על בסיס הרכישה, "אפל" תוכל לחזק את מערך השיווק של מוצרי פרימיום שהיא בעצמה מייצרת ומעוניינת לשווק לקהל חשוב זה שעבורו המותג "Beats" נחשב סמל סטאטוס מועדף (בעיקר בקרב צעירים אורבאניים ועדכניים), מועדף אפילו יותר מהאוזניות האייקוניות של "אפל" עצמה.

2. חנות המוסיקה הפופולארית של " Beats Music" והתחרות המתחזקת עם "Spotify":
אפל היא זו שבכלל המציאה את רעיון מכירת המוסיקה בערוצים הדיגיליים (ע"י iTunes והגן הסגור שהחברה יצרה סביב החנות המקוונת). הבעיה היא שמודל המכירה של "אפל" – תשלום של 99 סנט עבור שיר פחות רלוונטי אל מול שירותים מתחרים המתבססים על סטרימינג של מוזיקה ללא הגבלה תמורת תשלום חודשי. הרכישה תנכס ל"אפל" את חנות המוסיקה המקוונת של "Beats" ובכך תסייע לה להתמודד עם התחרות בשוק.

3. האם ה-"גן הסגור" מתחיל להיות בעייתי עבור "אפל"?

כנראה שב"אפל" מזהים מצב שבו צרכנים יחשבו פעמיים לפני שירכשו אייפון, אייפוד או אייפאד חדש. הסיבה: הגן הסגור מגביל צריכת המוסיקה ולכן יעדיפו לרכוש אנדרואיד או ווינדוס פון. רכישת "Beats" תנכס לחברה עשרות (אם לא מאות) אלפי לקוחות קיימים שיוכלו לרכוש מוסיקה או דרך ה- iTunes או דרך חנות המוסיקה של "Beats", כשעל בסיס החיבור קיים לפרטי כ.אשראי שיש ב- iTunes תהפוך את "אפל" לספקית מוסיקה שיהיה קשה מאוד להתמודד מולה. אגב, צפי הרווחים של "Beats" בשנה הקרובה עומד על מילארד דולר!

לכתבה בנושא הרכישה: http://bit.ly/1jq4NFS

ולביקורתיים שביניכם, מצ"ב קישור לניתוח מענין וביקורתי על הרכישה (בעיקר אל מול הצהרת ה"פוקוס" של "אפל", והרצון שלא להיות כמו כולם, ובמקום להתמקד בלייצר את המוצרים הטובים בעולם): http://read.bi/1nxXDzI

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.