בחודש שעבר אמזון ביצעה מהלך מעניין (בשיתוף הולו ונטפליקס) ופרסמה את הפרק הראשון של סדרה חדשה לצפיה בחינם בפייסבוק. שבוע אחרי, ו-HBO ביצעה מהלך דומה עם שתי סדרות חדשות בהפקתה.

ע"פ אנליסט בפורסטר, אם בעבר רשתות הטלוויזיה היו מסתפקות בשיבוץ פרומו קצרצר במהלך הפסקת הפרסומות בפריים טיים כדי לקדם תכנית חדשה, היום זה פשוט לא מספיק. שני השינויים המרכזיים שגורמים לשינוי הזה הם דור הצעירים שע"פ מחקר חדש של גוגל פשוט צופה פחות בטלוויזיה, ובנוסף האחוז ההולך וגדל של אנשים שבחרו להתנתק מחבילות התכנים בתשלום של רשתות השידור, וצורכים טכני ווידאו מהרשת (חלקו בחינם, אחר בתשלום ספציפי עבור תכנים מסויימים ובואו נודה – תוכן פיראטי).

זו גם הסיבה שבגללה חברות כמו HBO השיקו שירותי תוכן בתשלום בדומה למודל של נטפליקס (ועם חברות כמו "שואוטיים" שפועלת בכיוון גם היא). לכן גם נשמע הגיוני ואפילו מתבקש לשתף תכנים ברשתות החברתיות בחינם – במטרה לייצר ולהגדיל החשיפה של כל אותם צרכנים לסדרות חדשות ובכך להצדיק השימוש בשירותי התוכן הדיגיטליים.

לכתבה המקורית >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.