מעט מאוד אנשים יכולים לספר שעבדו ישירות תחת הנהגתו של סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל "אפל" לשעבר, אחד היזמים הגדולים של דורנו.

אליסון ג'ונסון היא אחת כזו. אליסון הייתה מנהלת השיווק של "אפל" ועבדה ישירות תחת ג'ובס, ובראיון המצורף היא משתפת בהווי שאפיין את שיטת העבודה שלהם באותה התקופה, בדגש על הקשר הכ"כ משמעותי בין הצוותים שאחראים על פיתוח המוצרים לבין הצוותים שאחראים על השיווק שלהם.

בפסקה אחת: בעיני ג'ובס "שיווק" היא מילה גסה. הוא לא הסתמך מעולם על קבוצות מיקוד וסקרים, אלא על תחושות הבטן שלו. הקשר בין הצרכן למוצר הוא ערך קדוש מבחינתו, ולכן הדברים הקריטיים מבחינתו תמיד היו העיצוב/UX ואופן ההנגשה למשתמשים.

מבחינתו המוצר הוא המותג. הייתה קרבה פיזית בין אנשי המוצר לבין אנשי השיווק, והקרבה הזו ייצרה מקשה אחת שהבינה את הצרכים והרצונות של הצרכנים.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.