לאחרונה שיתפתי פה בבלוג על Slack, מערכת תקשורת פנים ארגונית שצוברת פופולריות אדירה בעיקר בקרב סטארטאפים וחברות קטנות שמאמצות אותה כפלטפורמת תקשורת דיגיטלית פנים ארגונית (למי שמעוניין לקרוא – Link). והנה מהלך מעניין של רשת Starbucks בשיתוף תכנת Outlook של מיקרוסופט שנדמה שמתבססת על תובנה דומה לזו של Slack: עובדים נמצאים שעות רבות מול מסך המחשב בעבודה, לכן טבעי שאם הם יוכלו לבצע פעולות נוספות הקשורות למהלך יום העבודה ישירות מהמחשב האישי המשמעות תהיה חיסכון בזמן (בתקווה), שיתופיות גבוהה יותר והתנהגות חברתית טבעית יותר.

מעבר לכך, החיבור הזה מייצג משהו רחב ומשמעותי יותר: בעידן שמתאפיין בקצב הולך וגדל של שינויים (טכנולוגיים וצרכניים כאחד), המהלך הזה הוא דוגמה לחיבור נכון וחכם בין מותגים וחברות, כזה שבמסגרתו כל צד מביא לשולחן את המאפיינים הייחודים שלו ויחד מנגישים למשתמשים וללקוחות ערך מוסף חדש מהווה. זהו אתגר עסקי שכל ארגון נדרש לדעתי לכוון אליו כיום.

התוסף של Starbucks ל- Outlook מאפשר לעובדים לקבוע פגישת עבודה בסניף הקרוב ישירות מהתכנה, ובכך להפוך פגישת עבודה אפרורית למשהו חברתי יותר, בין אם מדובר בחברים ממקום העבודה, לקוחות, שותפים עסקיים ועוד. העובד/ת שלכם עושה עבודה מצוינת ואתם מחפשים דרך לצ'פר אותם? שלחו Gift Card ישירות מהתוסף. מעניין יהיה לראות האם התוסף יתרחב ויתמוך ביכולות נוספות כגון ביצוע הזמנה מראש (בדומה לחיבור בין Slack לבין רשת טאקו-בל בארה"ב).

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.