מותג האופנה היוקרתי "Marc Jacobs" יצא במהלך שיווקי השבוע בלונדון, במסגרתו לקוחות יכלו "לשלם" עבור מוצרים תמורת שיתוף תכנים במדיה החברתית (פעולה שנקראת גם "Social Currency").

עוברים ושבים ברחוב באזור ה- "Covent Garden" המפורסם, עודדו לצייץ בפרופילים שלהם תוך שימוש בתיוג- #MJDaisyChain, כאשר סטאטוס שכלל גם שיתוף תמונה העניק קרדיט גבוה יותר, מה שהעניק למשתף/ת מוצר יקר יותר תמורתו.

בסוף כל יום הציוץ הפופולארי ביותר (זה שייצר את ה- Engagement הגבוה ביותר) זיכה בפרס יוקרתי במיוחד. המהלך מהווה דוגמה לחיבור בין עולמות הדיגיטל לעולם הפיזי, תוך שימוש ב- "Social Currency", מהלך שכבר התקיים בעבר ע"י המותג כמו גם ע"י מותגים נוספים שזיהו את ההזדמנות לרתום את הכוח שבשילוב שבין תוכן הגולשים שמופק ע"י המשתתפים לבין הזדמנות ההפצה בתוך המעגלים החברתיים שלהם.

יש שיגידו שמדובר בניצול ציני של אנשים שתמורת הטבה כזו או אחרת מוכנים לרתום את הנוכחות הדיגיטלית שלהם במדיה החברתית. לטעמי הכל תלוי באופן היישום ובקונטקסטואליות שבה המהלך מבוצע. אין שום רע במהלך שבסופו של יום מייצר ערך צרכני ללקוחות (בחלקם לקוחות פוטנציאליים), במיוחד לאור העובדה שבמהלך הזה לא ניתנה הנחיה או הגבלה למהות התוכן המופק ע"י המשתתפים.

לאתר החברה >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.