עם פרסום הדוחות הכספיים של פייסבוק ל- Q4 של 2012, נחשפים המספרים העדכניים והמרתקים יש לומר אודות ההתחזקות של ה-רשת חברתית בעולם המובייל. הנתון המרכזי כאמור מתייחס לעובדה שלראשונה מאז הוקמה פייסבוק, כיום יש יותר גולשים דרך המובייל מאשר המחשב הנייח, ורק כדי לסבר את האוזן, מדובר ב-680 מליון גולשים ביום דרך אפליקציות המובייל! מצורף לפוסט קישור לראיון עדכני עם מרק צוקרברג שהתראיין ע"י בלוג הטכנולוגיה Tech Crunch שם הוא מתייחס בין היתר למספרים הלא מזהירים של הדוחות הכספיים, הוא דיבר כמובן על המיקוד האינטסיבי של פייסבוק בחיזוק ערוצי המובייל ועל העובדה שהחברה למעשה עברה להיות חברת מובייל לכל דבר, הצהרה רבת משמעות שמשליכה על האסטרטגיה העסקית של פייסבוק, וכל זאת מבלי להתייחס לאינסטגראם.

צוקרברג התייחס לנתוני הדוחות הכספיים ואמר: "בשנת 2012 חיברנו מילארד גולשים דרך פייסבוק עם דגש מרכזי על נוכחות במובייל ובכך הפכנו למעשה לחברת מובייל  לכל דבר. אנחנו נכנסים לשנת 2013 במומנטום אדיר ומתכוונים להמשיך ולהשקיע משאבים רבים בחיזוק החברה כבעלת ערך משמעותי".

ואיך כל זה מתרגם לכסף אתם שואלים? לפי הדוחות הכספיים, ערוצי המובייל אחראים לכ 23% מהכנסות החברה ב- Q4 של 2012,  מה שמהווה עליה של כ- 14% מהרבעון הקודם. צוקרברג עצמו העריך בשנה שעברה שבעתיד הלא רחוק, פייסבוק תניב את רוב ההכנסות שלה מערוצי המובייל. "אנחנו מתכוונים לעמוד במטרה עסקית זו – של לחבר את העולם ולספק ערך מוסף למשתמשי פייסבוק בדגש על ערוצי המובייל", לפי צוקרברג שגם העיד שהמובייל מהווה הזדמנות עסקית להגיע ליותר אנשים, ושמה שמאפיין משתמשי פייסבוק במובייל הוא רמת מעורבות ואינגייג'מנט גבוהים יותר מאשר משתמשים במחשב הנייח, מה שמהווה מנוע צמיחה עסקי הכולל פוטנציאל מרכזי יותר ליצירת הכנסות ממשתמשים אלו.

משפט המחץ של צוקרברג הוא, שפייסבוק שמה לעצמה למטרה את ערך ה-" Mobile First", מה שיהווה אתגר עסיקי משמעותי עבור החברה בשנים הקרובות הן מבחינת יצירת הכנסות משמעותיות מערוצי המובייל ויש להזכיר את הרכישה הגדולה של אינסטאגרם שעוד צריכה להוכיח ROI משמעותי כדי להצדיק אותה.

 

 

 

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.