מגזין בריטי הנקרא "binorthdigital" עומד לצאת ביום שני הקרוב (29.10) בפיילוט ייחודי, בניסיון להתמודד עם הירידה החדה במכירות המגזין (התמודדות קשה ומורכבת  מולה עומדת למעשה כל תעשיית העיתונות המודפסת ברחבי העולם). במסגרת הפיילוט ימכרו ברחובות כרטיסים הכוללים QR CODE  וגם אזור המיועד לגירוד, ומאחוריו קוד חד חד ערכי לצפייה במגזין.

לקוחות שירכשו את הכרטיס (בעלות זהה אגב לזו של הגרסה המודפסת), יוכלו לסרוק עם הנייד שלהם את ה- QR CODE ולהגיע לעמוד נחיתה המותאם למובייל, שם יצטרכו להזין את הקוד שנחשף לאחר הגירוד. אופציה אחרת היא לגלוש דרך המובייל לאתר המגזין וגם שם להקליד אתה הקוד האישי. בדרך זו מקווים מנהלי המגזין להרחיב את היקף המכירות הודות לערוץ הפצה ייחודי – כ- 350 הומלסים ואנשי מכירות דלי אמצעים שכל תפקידים למכור לעוברים ולשבים את הכרטיסים.

ע"פ התכנית, הערך המוסף מצד הצרכנים מתבטא בקריאת גרסה דיגיטלית של המגזין הזמינה דרך הסמארטפון, מבלי להיסחב עם עיתון פיזי. עדיין לא ברור האם עורכי המגזין מתכוונים ליצור עבור הצרכנים הדיגיטליים ערך מוסף מעבר לחיסכון בדפים, כמו למשל שילוב תכנים ייעודיים שזמינים לערוץ הדיגיטלי בלבד, אפשרות לבצע הרשמה On-Line לקבלת הגרסה אוטומטית בכל יום, או הטבות נוספות.

מה שטוח הוא שמדובר בניסיון נחמד לפנות לקהל יעד חדש במטרה להרחיב מכירות. לדעתי האישית השיטה מעניינת ואפילו יכולה להצליח, כל עוד באמת ישתלבו תכנים ו/או הצעות ערך נוספות מעבר, בעיקר כיוון שהמחיר נותר זהה לגרסה המודפסת.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.