1. מובייל – ללא ספק המסך המרכזי שסביבו העולם מתפתח:
אפליקציות מסנג'ר (IM ) הופכות ל- HUB מרכזי של תקשורת בין בני אדם, ישנן מגוון אפליקציות המיועדות למגוון שימושים וסוגי משתמשים (לא רק אחת מותקנת בנייד) כאשר תקשורת בהודעות ונוטיפיקציות – 2 המאפיינים המרכזיים בכל פלטפורמת מובייל – מה שעומד להתחזק הודות לשעונים חכמים

2. "המסך השני (והשלישי)":
29% כיום צורכים מדיה רב ערוצית ביחס לכ- 5% בלבד לפני 5 שנים. לא צופים פחות בטלויזיה אלא *במקביל* צורכים צוכן במובייל

3.  תוכן גולשים/משתמשים (UGC):
במגמת עליה עם פלטפורמות שאוצרות את התוכן ומנגישות אותו לאחרים (בדגש על ווידאו)

4. שירותי "Just In Time" (מבוססי מובייל בעיקר כמובן):
3 השירותים הצרכניים העיקריים בסל הקניות האמריקאי: מגורים, תחבורה ומזון מקבלים חיזוק מכלים דיגיטליים: אייר ביאנבי, אובר ואינסטאקרט

5.  עידן ה- Drones:
תעשיית ענק שרק הולכת וגדלה עם הזמן – במגוון שימושים מסחריים ותעשייתיים: חקלאות, אתרי אסונות טבע, אתרי בנה, תשתיות ועוד

6. דור המילניאלס מצפה לקבל שירותים, מתי ואיפה שהם רוצים:
מגמה שרק הולכת ומתחזקת ושחקנים חדשניים שפועלים להנגיש שירותים ומוצרים כאלו (במובייל בעיקר) ירוויחו בגדול – זה משנה את הדרך שבה עסקים צריכים לחשוב וגם לפעול

7. איקומרס:
אמנם בעליה מתמדת ביחס לשנים קודמות, עדיין מהווה "רק" כ- 8% מסך הקמעונאות העולמית, מילניאלס מאמצים וקונים דרך המובייל בעיקר במארקט פלייס של שירותים (אטסי, אובר….)

8. שוק התעסוקה והסביבה הארגונית משתנים ללא היכר:
טכנולוגיות ענן ופלטפורמות עסקיות עוברות למובייל ומחליפות מערכות ארגוניות ישנות ומסורתיות, ובנוסף יותר בני אדם מייצרים הכנסות בנוחות ובגמישות רבה יותר דרך מגוון פלטפורמות וקהילות דיגיטליות הודות למשאבים קיימים (איביי, אליבאבא, איירביאנבי, אטסי, אובר…)

9.  סין והודו – מעצמות במגמת עליה:
הופכות לשווקים החזקים בכלכלה העולמית בהיבט של אימוץ ושימוש בטכנולוגיות – בעיקר במובייל קומרס וגם בהיבט היצרני כמו סמארטפונים למשל (איום ממשי על תאגידי המערב)

ולמי שמעוניין – הדו"ח המלא:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.