חברת המחקר L2 של סקוט גאלווי פרסמה בנובמבר האחרון מסמך סופר מעניין: FINANCIAL SERVICES – DIGITAL IQ, שמטרתו היא כימות מידת הכשירות הדיגיטלית של כ- 70 מוסדות פיננסיים הפועלים בארה"ב. המחקר למעשה מתבסס על רשימה ארוכה של מאפיינים דיגיטליים הכוללים בין היתר: אתרי האינטרנט, ניווט, חיפוש, זמינות שירות הלקוחות, שיווק דיגיטלי, השימוש במדיה חברתית, מובייל ועוד, וכן נתונים מעניינים ברמת המאקרו שכדאי להכיר.

בחרתי לעטוף ולהגיש לכם תובנות ונתונים מעניינים שעולים מהמחקר, בסדרת "ביסים" קטנים שתתפרסם פה על פני התקופה הקרובה, מקווה שתיהנו.

מאקרו: ב- 1969 הושק לראשונה הכספומט (ATM), שירות טכנולוגי שנחשב חדשני הרבה יותר מכרטיסי האשראי. במהלך ה-50 השנים שאחרי בנקים אמריקאיים השקיעו משאבים אדירים בטכנולוגיות שמטרתן המרכזית היא התייעלות וצמצום עלויות.. בהשוואה לביקור בסניף הבנק, השימוש במוקדי השירות הטלפוני צמצם עלויות בכ-33%, הכספומטים בכ- 80% והשירותים הבנקאיים הדיגיטליים שאנו מכירים היום בכ-95%.

כש-86% מדור המלינאלס צורכים שירותים פיננסיים דרך הערוצים הדיגיטליים וכש-40% מהם שיתפו שהיו צורכים שירותים פיננסיים מחברות כמו פייסבוק,אמזון וגוגל, ברור שהדור הבא של ההשקעות הטכנולוגיות של הבנקים והגופים הפיננסיים חייבים להתמקד לא רק בצמצום עלויות אלא גם ביצירת ערך ללקוח, ערך שאפשרי רק בזכות אסטרטגיה שהיא Data Driven, במטרה להנגיש שירותים פרסונאליים (ניהול עו"ש, הלוואות, השקעות, חיסכון ארוך טווח וכמובן ביטוח).

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.