סקוט גאלווי מתראיין בפודקאסט "Masters in business" ובין היתר הוא מדבר על אמזון ומפרט לגבי אלקסה ו"אקו"– שהם בעיקר הצצה לעתיד הקמעונאות.

האקו מציע פקודות קוליות למגוון רחב של פעולות (ספרים, הזמנת מונית באובר, מוצרי צריכה, מזון ועוד). גאלווי אומר שלהבדיל מרכישת רכב או כל מוצר יוקרתי יחסית, יותר מ-90% מהדברים שאנחנו רוכשים אינם מרגשים אותנו ברמה הצרכנית ובדיוק כאן אמזון נכנסת לתמונה ומאפשרת תהליכי קניה פשוטים ונטולי חיכוכים.

אמזון חיברה את כל הנקודות החשובות שהופכות אותה לאימפריה קמעונאית בעידן המחובר: היסטוריית קניות שלנו, כרטיס האשראי, רכישה בקליק, מוניטין של גוף טכנולוגי קמעונאי שמגדיר סטנדרטים ותמיד נמצא בחוד החנית, תשתית שילוח חסר תקדים (מרכז לוגיסטי במרחק של כ-35 ק"מ בלבד מכ-45% מאוכלוסיית ארה"ב מה שבפועל אומר נגישות ישירה לכ-80% מהכנסות משקי הבית).

אמזון בעצם אומרת את הדבר הבא: אנחנו יודעים עליך הרבה, אנחנו מתכוונים "לפזר" סביבך מכשירי "אקו" (בבית, במשרד, ברכב, בנייד…) אחת לתקופה תקבל 2 ארגזים, האחד עם הדברים שאנחנו יודעים שאתה צריך/צורך באופן קבוע, ארגז שני עבור מוצרים שאתה בכל זאת לא רוצה/צריך, וכך קיבלנו אופטימיזציה של סל הקניות הפרסונאלי עבורך.

המשמעות: ככל שהמערכת הזו מתחזקת ומשתכללת, צרכנים פשוט יוותרו מראש על המאמץ ברכישות ה"שוטפות" במקומות אחרים בגלל שהתהליך, החוויה והפשטות היא ללא תחרות, אמזון פשוט דוחקת החוצה שחקנים אחרים. מה יותר קל מאשר להגיד "אלקסה, תזמיני לי …." והופ- המוצר מגיע הביתה?

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.