הסניף באמסטרדאם של משרד הפרסום הוותיק והידוע Wieden + Kennedy שיתף מצגת מרתקת העוסקת באסטרטגיה דיגיטלית של מותגים שכותרתה המקורית "כיצד לא להיכשל במדיה חברתית". המצגת אמנם לא קצרה, אבל לדעתי כדאי לכם מאוד לקרוא אותה ולהתרשם מהטענות שמועלות בה (בעיקר עבור המשווקים שבניכם אב לא רק, לדעתי המסר פה מדבר אל כל מי שתחום עיסוקו קשור לשיווק מותגים או מוצרים בערוצים הדיגיטליים).

המסר המרכזי מתנגד לטענה הרווחת בקרב משווקים (ולא פחות – הספקים הדיגיטליים שלהם) הטוענים כי כשלקוח או גולש עושה "לייק" לעמוד המותג בפייסבוק, אז הוא למעשה מביע חיבור אמוציונאלי איתו הנובעת מעניין אמיתי במותג. כפי שיחסים בין בני אדם הם מורכבים וחיוניים, הקשרים שבין מותגים לבין המשתמשים שלהם נמצאים במקום אחר לחלוטין.

לטענת Wieden + Kennedy, זוהי טעות לאמץ שפה המתארת יחסים בינאישיים כשמדברים על הקשר שבין מותג לבין הלקוחות שלו. מושגים כמו: קשרים, קהילה, אוהב/ת, אוהד, כל אלו ועוד רבים אחרים מפספסים לטענתם את המהות האמיתית של הקשרים עם הלקוחות ולמעשה מייצגים גישה יהירה ולא רלוונטית של משווקים.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.