אפליקציית Line היפנית עומדת לפני מה שתיחשב כהנפקה הטכנולוגית הגדולה ביותר של 2016. אבל לקרוא לה "אפליקציית מסרים" זה כמו לקרוא לאובר תחנת מוניות. ליין היא אימפריה טכנולוגית שחולשת על מניפה של ענפים ושירותים מניבים:

תשלומים דיגיטליים, העברות כספים, מדבקות, מוניות, מדיה, תוכן שיווקי עווד ועוד…רק כדי לסבר את האוזן, הכנסות החברה ממכירת מדבקות ומדיה דיגיטלית נוספת (וירטואל גודס) ב-2016 נעמדות בכ- 800 מיליון דולר! אבל מה הפלא כשיש כ-218 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אמנם מספרים קטנים ביחס למתחרות וואטסאפ ומסנג'ר ובכל זאת מספרים מרשימים בכל קנה מידה שמעידים על שימוש חוזר וקבוע ויותר מזה – חיבור לכ.אשראי ושימוש נרחב במהלך חיי היום יום.

מה צופן העתיד? החברה מבינה שכדי לחזור למגמת צמיחה בהיבט של משתמשים וכמובן הכנסות עליה להתרחב, גם גאוגרפית וגם מוצרית. מבחינה גאוגרפית החברה אמנם תשמח להיכנס רשמית לארה"ב ואירופה אך היא ממקדת מאמצים תחילה למדינות נוספות בדרום מזרח אסיה והמזרח התיכון. בהמשך השווקים המערביים יטופלו גם כן. מבחינה מוצרית, החברה מבינה שהעתיד נמצא בצ'אט בוטים ובטכנולוגיות נוספות שתומכות באקוסיסטם של מפתחי צד שלישי שיעשירו אותה כפלטפורמה רחבה עוד יותר.

לכתבה המקורית באתר בלומברג >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.