מחקר חדש מחזק את העובדה שאמזון שולטת בשוק המסחר המקוון בארה״ב. לא בכדי אמזון מדורגת במקום החמישי בעולם ברשימת החברות הנסחרות בבורסה, עם שווי שוק של כ-400 מליארד דולר.

רק כדי לסבר את האוזן, מכל הצמיחה בשוק המסחר המקוון בארה״ב בשנה שעברה, 53% שייכת לאמזון. המשמעות היא שאלפי מותגי מסחר מקוון אחרים נאלצו להתחרות על כל שאר העוגה.

הודות לאסטרטגיה (והגאונות יש לומר) של מייסד ומנכ״ל החברה, ג׳ף בזוס, אמזון הפכה למובילת שוק בהסרת נקודות חיכוך בחוויה הצרכנית, אסטרטגיה שהפכה מאז שנוסדה לערך המרכזי שנמצא בלב פעילות החברה (רשמה פטנט על כפתור הרכישה בקליק).

אחד מהערכים המרכזיים שאמזון היא מובילת שוק בו הוא זמן המשלוח. אמזון הפכה את זה לאמנות, ואפילו מתחרות ענקיות כמו וואלמרט פשוט לא מצליחות להתחרות מול אמזון (לא בהיבט של מחיר ובטח לא בהיבט של זמן).

מספיק לצפות בסרטון המצורף לכתבה, שם נאמר שברחבי מנהטן המשלוחים נעשים בכל אפשרות שקיימת: ע״י שליחים הולכי רגל (!), שליחים על אופניים, שליחים ממונעים וכו׳. אינטליגנציה מלאכותית מראה לעובדים במרכז הלוגיסטי איפה גל מוצר נמצא על המדפים כדי לחסוך בזמן, וכמובן באותו הרגע המלאי מתעדכן און ליין ובמקביל מזמין מלאי חדש.

לכתבה המקורית ולצפייה בסרטון>

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.