• המונח Amazon Fear מתאר את הפחד של מנהלים בכירים בתעשיות מגוונות כלפי האיום שאמזון מהווה על הפעילות העסקית שלהם. הפחד נובע מהעובדה שברגע שאמזון מסמנת תחום שמעניין אותה, בסבירות גבוהה שאותו התחום יושפע באופן משמעותי מעצם הנוכחות שלה.

• גם בתחום הפיננסי, מנהלים בכירים מתחלקים לשניים: מצד אחד המזלזלים (הם תמיד שם אגב), שלא מאמינים שאמזון תוכל לייצר אימפקט אמיתי על התחום הפיננסי, ומנגד אלו שבאמת חוששים כי הם מבינים משהו שהקבוצה הראשונה מפספסת: שאמזון *כבר* פועלת שנים רבות בספירה הפיננסית, מוצר אחרי מוצר, סגמנט אחרי סגמנט, ב- Baby steps שכ"כ מאפיינים את צורת החדירה שלה לתחום חדש, וגם אם לא תיכנס "רשמית" (מה זה אומר אפילו בעידן המחובר?), הרי שההשפעה שלה ניכרת בשינוי התפיסתי כלפי המושג "חווית לקוח"…

• הסיבה שאמזון בולטת ברמת האיום שלה על מוסדות פיננסיים מסורתיים, על פני ענקיות הטכנולוגיה האחרות היא תוצאה מיכולת-על למצות תהליכים. הכוונה היא שאמזון הביאה לכדי אמנות את ערך היעילות. ברגע שאמזון מציעה אשראי בעלות נמוכה יותר לצרכנים, או תאפשר (ובמובן מסוים כבר מאפשרת) ניהול פיננסי בצורה שקופה ויעילה יותר, הרי שהשירותים המסורתיים נמצאים בבעיה. אולי היא נראית קטנה ושולית כיום, אבל הדברים האלו תמיד צועדים קדימה…

לינק לניתוח המקורי, שווה קריאה: https://goo.gl/J4QDYS

ולמי שרוצה ללמוד עוד על כל השירותים הפיננסיים שאמזון מציעה *כבר היום*:  https://goo.gl/dmwf4u