מתחביבי – צפייה בסרטוני UNBOXING של מוצרי טכנולוגיה חדשים. אלפי בלוגרים ברחבי העולם מעלים בכל יום סרטונים בהפקה עצמית בהם מתועד תהליך פתיחת מארזי המוצרים תוך תיאור מלא של המוצר (כמובן) ולא פחות חשוב – של האריזה. אתמול צפיתי במספר סרטוני UNBOXING של ה- Oculus Rift. זה גרם לי לחשוב על שני דברים:

הראשון, המארז של ה- Oculus סופר איכותי ומוקפד וקשה שלא לזהות את שאיבת ההשראה והתובנות ממוצרי חברת אפל, החל מהקופסה עצמה, שילוב המדבקות של המותג, ועד תהליך האקטיבציה של המכשיר.

מחשבה שניה: מהר מאוד ייווצר מארקט פלייס של מפתחי צד שלישי, שיציעו במסגרת חנות כלשהי אפליקציות, משחקים ותוכנות שיוצעו לקהל הרחב על ידי שלל מותגים וחברות (ז"א – לא רק משחקים). המשמעות היא שאם בעבר נוצרו חברות שהתמקצעו בפיתוח אתרי אינטרנט, ולאחר מכן עם התחזקות המובייל נוצר תחום של פיתוח אפליקציות, כעת התפקיד של הסוכנויות הללו משתנה לחלוטין:

מותגים כבר מתעניינים בפיתוח "בוטים" שישתלבו במסג'ר של פייסבוק, סלאק ופלטפורמות פופולאריות אחרות, ובאופן דומה – דרישה מצד מותגים שיפתחו עבורם שירותים דיגיטליים ב- Oculus. כיצד הדרישות הללו ישפיעו על מערכות היחסים והדינאמיקה ביו מותגים, חברות פרסום, סוכנויות דיגיטל שבסופו של דבר המטרה היא להנגיש ערך ללקוחות הקצה במגוון כלים פלטפורמות וטכנולוגיות חדשות (B2B2C). איזה ידע ומשאבים בתוך הארגונים נדרשים כדי לתמוך בתהליכים הלו?

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.