מחקר חדש שביצעה חברת TNC, בחן את הדרכים שבהן חברות ממנפות שיחות של גולשים ולקוחות ברשתות החברתיות לטובת שיפור הביצועים העסקיים שלהן. בזמן שרוב החברות פעילות במדיה החברתית תוך מיקוד בשירות לקוחות, שיווק ומכירות, המחקר מציג תובנות מרתקות אודות שימושים נוספים שכדאי מאוד לשים לב אליהם ולשלב אותם באסטרטגיה העסקית שלכם. בהמשך הפוסט צירפתי לכם מצגת המסכמת את הממצאים המרכזיים.
 

ממצאים מרכזיים העולים מהמחקר:

עוד עולה מהמחקר, כי רוב המותגים והחברות הפעילים ברשתות החברתיות אינם מסוגלים לענות על השאלה: מה ה- ROI (החזר על ההשקעה) שלהם בערוצים אלו? כ- 38% השיבו שההחזר גדול מההשקעה, 18% השיבו שההשקעה גבוהה מההחזר ומספר מדהים של כ- 44% השיבו: "לא יודעים".

הענפים או התעשיות האפקטיביות ביותר בערוצי המדיה החברתית: חברות מדיה, רשתות קמעונאיות, חברות טלקומוניקציה, ענף התיירות, ולמעשה כל חברה המשווקת מוצרים שלקוחות יכולים לייצר התלהבות צרכנית כלפיהם.

כדי שאסטרטגיית ה- Social תהיה אפקטיבית באמת, חברות חייבות לאמץ את ערך השקיפות וגם ליישם אותו (ערך השקיפות נחשב מרכזי בפעילות סושיאל ולכן היא קריטית להצלחתה).

רוב החברות מנטרות ומתמקדות בפעילות המדיה החברתית בערוצי השיווק (69%), מכירות (58%) ושירות הלקוחות (49%). לעומת זאת, מחלקות אחרות בארגונים שצריכים לייצר קשב ולהתערב בשיחה ברשתות החבריות ולא עושות זאת הן: מחקר ופיתוח (27%) ו- ניהול מוצרים (37%).

למחקר המלא באתר החברה – Link.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.