נראה שבשנתיים האחרונות חברות ה- CPG נאלצות להתמודד עם התקפות מכל עבר. כמעט כל מוצר החל מהסבון המועדף עליכם, קרם ההגנה ואבקת הכביסה מוכנים לשיבוש (Disruption) הודות לטכנולוגיות דיגיטליות ולמוכנות הצרכנית לאמץ נורמות צרכניות חדשות הודות לנוחות וליעילות של אותה הטכנולוגיה. בלב השינוי: פרסונליזציה ונוחות.

סטארטאפים זריזים ויצירתיים הפועלים בתחום הקמעונאות מבינים שהבידול בחוויה מגיע קודם כל מה-Data של המשתמשים. הם פועלים כדי לאסוף ולנתח כמה שיותר מאותה הדאטה, שמגיעה בעיקר מיצירת ערוצי התקשרות ישירים של המותגים עם הצרכנים. למרות שצרכנים נוטים להיות בררנים לדבוק במותג השמפו או בסוג מרכך הכביסה האהובים והמוכרים, משווקים מותגים וחברות שיציעו ערך צרכני בדמות יעילות ונוחות יזכו בלב הצרכנים. חברות כמו Blue Apron או Dollar Shave Club לא רק שהופכים את תהליך הקניה והצריכה לקל פשוט וזול, אבל גם מציעות חוויה פרסונלית וגמישה, וזה עושה את כל ההבדל.

בנוסף לכל זה, מותגי וקמעונאי CPG מסורתיים נאלצים להתמודד עם האיום האמיתי: ענקיות המסחר המקוון ובראשן אמזון, שטורפות עבורן את הקלפים ומייצרות ערוצי מגע ישירים וחזקים מאי פעם עם הצרכנים. אחד האתגרים שלהם יהיה באופן מתבקש, לייצר אסטרטגיה שנשענת על אותן ענקיות מסחר דיגיטלי במטרה למנף את הנוכחות שלהן אל מול הצרכים, ואני מזכיר שאחת ההזדמנויות הגדולות בפעילות הזו, היא מבוססת דאטה.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.