אנחנו מחוברים בבית (ודרך אפליקציות) לסלקום TV ולנטפליקס, שני שירותי טלוויזיה מה"דור החדש". נדמה שרובנו מסכימים שנטפליקס שינתה לגמרי את תרבות הצריכה של התוכן הטלוויזיוני בארץ (כמו גם במדינות רבות בעולם): נוחות השימוש, החוויה הפרסונלית (עבודת ניתוח ה-DATA של נטפליקס היא בדרגת אמנות), צפיית בינג' ועוד מאפיינים רבים אחרים.

מה שמעניין אותי באופן אישי זו ההזדמנות להשוות את החוויה הכוללת של נטפליקס לזו של סלקום TV (ושוב, שירותים משלימים, לפעמים חופפים, ומדובר בטעמי האישי בלבד). אתחיל מהסוף: ברור לי שיש פערים טכנולוגיים, רגולטוריים, תשתיתיים וכו' וכו', אבל בסופו של יום, אותי כצרכן זה פחות מעניין (וגם לא צריך לעניין). ברמה היומית אני נתקל באוסף נרחב של מאפיינים שיש בנטפליקס וחסרים, נכון להיום בסלקום TV, ומדהימה בעיני המהירות שבה התרגלתי לאותם מאפיינים שמעצבים עבורי סטנדרט חדש (וגבוה) של צפייה.

הנה רשימה חלקית: חיפוש תכנים, מעבר לפרק/תוכן הבא באופן אוטומטי, המשך צפייה מהנקודה האחרונה שנעצרתי בה, גם כשמחליפים מכשירים (מעבר מטלוויזיה לצפייה באפליקציה למשל), ניהול פרופילים, אפשרות להורדת תכנים, ניהול רשימות אישיות, דירוג ושיתוף תכנים, ועוד.

אבל הנקודה הכי מעניינת בעיני בעבודה של נטפליקס היא השימוש בדאטה כדי לספר לי, ברמת הלקוח הבודד, סיפור פרסונלי המותאם להעדפות שלי: החל מציון אחוז ההתאמה של התוכן להעדפות שלי, ועד ניוזלטרים שבועיים שאני מקבל עם המלצות אישיות לצפייה (לא זוכר שקיבלתי מסלקום אי פעם הצעות כאלו…וחבל, יש להם את ה-DATA). חוזר לנקודת ההתחלה: סיבות מדוע קיימים הבדלים, אני בטוח שלא חסר, רובן אגב הגיוניות ומנומקות, אבל את הלקוח בסופו של דבר זה פחות מעניין והאתגר של חברות כיום הוא להתמודד עם מותגים ושירותים מובילים שקובעים בתעשייה שלהם סטנדרטים חדשים, גבוהים ומאתגרים יותר- סטנדרטים שהלקוחות מתרגלים ומצפים להם גם במקומות מתחרים.

הפוסט לקוח מהניוזלטר השבועי שלי. עדיין לא נרשמתם? לינק.