קראתי סקירה סופר מעניינת ב- Fast Company, העוסקת בדמיון ובשוני בגישות הערכיות, העסקיות והאסטרטגיות של ענקיות הטכנולוגיה אל מול הזדמנות תחום ה- AI. מצ"ב בהמשך הקישור לסקירה המלאה, ולמי שמעוניין/ת, סיכמתי עבורכם: 

– לא בכדי חברות הטכנולוגיה הגדולות נמצאות במרוץ "החימוש" בתחום ה- AI, הוא נחשב כגורם המבדל שיעצב את עתידנו ויהווה את התשתית לכל תחום שמוצמדת אליו המילה "אוטומטי" ו- "חכם" (תחבורה, בתים חכמים, VR…)

– להבדיל משוקי הסושיאל והמובייל (שאותם שחקנים גדולים כבר פספסו – מיקרוסופט, אמזון…) בשוק ה- AI יש מקום לשחקניות נוספות לא רק להיכנס אלא להוביל ולייצר בידול עסקי

– באופן טבעי, כל אחת מהחברות טוענת שהיא מובילת השוק, ובאופן עוד יותר טבעי- לכל אחת גישה ואסטרטגיה שונה: אפל נחשבת לכזו שהתעוררה מאוחר (סירי הרבה פחות מתקדמת מאלקסה) אבל בדומה לאלקסה אחת ההזדמנויות עבור אפל (כמו גם אמזון) היא הנגשת API עבור מפתחי אפליקציות (סקילס) צד שלישי, כמו גם לאמבד את ה- AI בתוך מגוון רחב של מכשירים שיעטפו את חיינו בעתיד הקרוב (זה כבר התחיל כמובן…) אין ספק שיהיה מאוד מעניין בתחום הזה…

– לעומתם, גוגל הגדירה עצמה כ- AI-first, וככזו היא מתכוונת להעצים את חיינו דרך מניפת המוצרים והשירותים שלה בעזרת AI. מטרת העל: להפוך חיינו לקלים, פרסונאליים ופרודוקטיביים יותר, כמובן תוך שימוש בשלל מוצרי החברה

– ולגבי פייסבוק, צוקרברג הכריז כבר ב- 2014 שתחום ה- AI יהפוך למנוע צמיחה, בדומה לאפל גם פייסבוק לא משווקת את ה- AI כשירות אבל כן מכוונת לרתום את כוח ה- AI אל מול קהל המשתמשים חסר התקדים שלה, כ- 2 מילארד משתמשים ברחבי העולם, בין היתר (או שיותר נכון להגיד – בעיקר) תוך שדרוג מאסיבי של פוטנציאל הפרסום שלה. ה- AI אמור לייעל, לחדד, למקד (תבחרו אתם את ההגדרה הנכונה) את מכונת הפרסום שלה…

לסקירה המקורית >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.