לאחרונה נדמה שהשיחה סביב ה-"בוטים" (אפליקציות חכמות המאפשרות לאנשים לתקשר עם עסקים, ארגונים ונותני שירותים על בסיס צ'אט טבעי בשילוב אינטיליגנציה מלאכותית) קיבלה חיזוק משמעותי, בעיקר, אבל לא רק, בעקבות ההכרזה של פייסבוק לשלב בפלטפורמת המסנג'ר הפופולארית (900 מיליון משמשים). המאפיינים המרכזיים סביב העולם הזה מדברים על שפה טבעית, בין אם בצ'אט או כמו שתרצו בהדגמה המצורפת, באמצעות הקול (הרי מה  יותר טבעי מאשר פשוט להגיד מה אנחנו רוצים?).

צירפתי עבורכם הדגמה של דאג קיטלאוס, מייסד חברת VIV, פלטפורמה מבוססת AI שלדעתו תהווה בעתיד הקרוב את הממשק החכם של הכל ( The intelligent interface of everything). קיטלאוס, בעברו מצוות הפיתוח של "סירי" (העוזרת הדיגיטלית החכמה של אפל), מציג על הבמה את VIV, הרבה יותר מעוזרת חכמה אלא פלטפורמה עבור מפתחי צד שלישי, שדרכה יוכלו להנגיש ולהפיץ את המוצרים שלהם  באמצעות מה שהוא קורא: Conversational interface. בדומה לחנויות האפליקציות שכולנו מכירים כיום, VIV תהפוך ל- Market Place של שירותים ואפליקציות הפועלים תחת העולם של האינטרנט של הדברים (ioT).

לתפישתו, בחמש השנים הקרובות יופיע אייקון חדש של VIV במגוון רחב של מכשירים דיגיטליים, ממש בדומה לאייקון של חיבור רשת/WIFI או בלותות'. צרכנים שיזהו את האייקון של VIV ידעו שהמכשיר הזה לא רק מחובר לרשת, אלא מאפשר להם לדבר ישירות עם המכשיר ולמעשה לתקשר איתו באמצעות שיחה. השאלה המתבקשת היא האם שירותים כמו VIV ייתרו את מנועי החיפוש? הרי אם אפשר פשוט לדבר אל המכשירים או ישירות דרך VIV, האם יש צורך במנועי החיפוש המוכרים? התשובה של קיטלאוס היא שמנועי החיפוש לא הולכים להיעלם, ובכל זאת מה שיקרה הוא אבולוציה של הדרך שבה אנחנו משתמשים בהם, כי ברגע שיותר אנשים יתרגלו להשתמש בעוזרים הדיגיטליים (שוב, בשפה פשוטה, ישירה וטבעית) כך יהיה להם קשה יותר "לחזור" לכלי חיפוש הקיימים (שגם הם כמובן ימשיכו להתפתח ולהשתכלל). מה שכן יושפע יותר הוא תעשיית האפליקציות כפי שאנחנו מכירים כיום: כדי להשתמש באפליקציה חדשה צריך להוריד אותה, להפעיל אותה, להירשם אליה (בחלק מהמקרים), ללמוד אותה ואז לזכור לחזור אליה כשנרצה בכך. מדובר בשרשרת די ארוכה ומורכבת של פעולות שהעוזרים הדיגיטליים פשוט ייתרו.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.