למי שלא מכיר, "סלאק" היא סביבת עבודה ותקשורת פנים ארגונית מבוססת צ'אט. כיום משתמשים בה בעיקר סטארטאפים וחברות צעירות וקטנות, אבל לדעתי המאפיינים שלה עומדים לשנות את הדרך שבה עובדים מתקשרים ועובדים גם בארגונים גדולים ומבוססים. כיום ישנם בסלאק כ-3 מיליון משתמשים (קפיצה של כ- 50% מיוני 2015 בלבד), נתון מרשים אבל לא ה-קילר אפליקיישן שלה.

מה כן? סלאק פיצחה את המאפיין החשוב ביותר בכל שירות/אפליקציה – חזרתיות משתמשים או בשם המגניב יותר: סטיקינס (באנגלית זה נשמע יותר טוב). אנשים לא רק משתמשים בסלאק, אלא משתמשים בתוכנה *כל הזמן*: ע"פ נתוני החברה ממוצע שימוש יומי של כשעתיים!

באפריל האחרון דווח שרשת המזון המהיר האמריקאית "טקו-בל" השיקה בוט (אפליקציה מבוססת צ'אט) ייעודי שמתחבר לסלאק ומאפשר להזמין דרכה אוכל מהסניף הקרוב:

לכתבה המקורית ב- Wired >

לסלאק יש מארקטפלייס של כ-400 אפליקציות במגוון קטגוריות שפותחו ע"י חברות חיצוניות, כולן מתחברות בקלות מ-ט-ו-ר-פ-ת לסלאק ומאפשרות לעובדים ולמשתמשים להיות הרבה יותר פרודוקטיביים. הכתבה המצורפת מתייחסת לשירות ייעוץ אישי (פסיכולוג או סתם התייעצות) שניתן ע"י בעלי מקצוע רק שבמקום לקבוע פגישה (לעוד כמה שבועות), להקדיש זמן נסיעה, חניה ועוד, למה לא לעלות בצ'אט מול גורם מקצועי והכל נעשה בערוץ הכי טבעי כיום – בצ'אט.

אני ממליץ לכם להיכנס לחנות האפליקציות ולהתרשם ממגוון הקטגוריות השונות שמתאימות לכל סוג של עסק או ארגון: שיווק, HR, בריאות ואפילו טייק אווי בצהריים (הנה הבוט שפיתחה רשת טאקו-בל עבור סלאק). לחנות האפליקציות >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.