ענקית סופגניות ה-"דונאטס" והקפה האמריקאית Dunkin’ Donuts, ממשיכה להעמיק את הנוכחות שלה בערוצים הדיגיטליים בכלל וב- Mobile בפרט. לאחרונה הרשת יצאה במהלך שנועד לשפר את חווית הלקוח (client journey) בסניפים וכל זאת דרך האפליקציה החדשה הזמינה בחנויות האפליקציות (ios ו- אנדרואיד). לאחר שמורידים את האפליקציה לסמארטפון, לקוחות הרשת יכולים ליצור כרטיס תשלום דיגיטלי ואישי, אותו יש להטעין בכסף בסניפים או ישירות דרך האפליקציה או לרכוש כרטיס Pre Paid ישירות דרך האפליקציה.

לאחר שהכרטיס האישי מוטען בסכום שהוגדר, הלקוחות בסניפים יכולים לחסוך עמידה בטור ופשוט לחפש את הפריטים שהם מעוניינים לרכוש – ישירות מגלריית מוצרים באפליקציה. לחיצה מהירה על כפתור הרכישה מחייב את הלקוח בסכום הכולל שיורד מהכסף שהוא טען מראש באפליקציה. מיד עם ביצוע התשלום (שחוסך למעשה תשלום בעזרת מזומן או כ.אשראי), הלקוח ניגש לקופה בסניף ומציג בפני המוכר את מסך האפליקציה ובו קוד QR חד חד ערכי המשויך לחשבון הלקוח. המוכר סורק את הקוד וכך למעשה תהליך ההזמנה הושלם.

המהלך הזה של רשת Dunkin’ Donuts מצטרף למהלכים מקבילים של רשתות קמעונאיות ורשתות מזון גדולות בארה"ב ובאירופה המפתחות אפליקציות Mobile המאפשרות פתרונות תשלום דיגיטליים. אחת הרשתות הגדולות שפועלת כבר שנים רבות בתחום היא ענקית הקפה "סטארבאקס" שמפעילה אפליקציית תשלום ב-Mobile המתבססת על תהליך תשלום דומה. מעניינת לדעתי במיוחד העובדה שמותגי ענק מתנסים כל הזמן בפתרונות חכמים שנועדו לשפר ולייעל את חווית הלקוח בסניפים, מתוך תובנה ברורה ששיפור חווית הלקוח יתרום לחיזוק נאמנות הלקוחות בנוסף ליצירת העדפה (ואף מילה על NFC).

פיצ'ר מעניין נוסף הזמין באפליקציה היא היכולת לשלוח לחברים כרטיס Pre Paid של הרשת. לקוחות מטעינים כרטיס חדש בסכום הרלוונטי ויכולים לשלוח לחברים את הכרטיס במתנה – ישירות מהאפליקציה כמו גם דרך פייסבוק. כמו כן, משתמשי האפליקציה יכולים לא רק להתעדכן במבצעים ומוצרים חדשים של הרשת, אלא גם למצוא את הסניף הקרוב ביותר בתצוגת מפה, כולל הסברים להגיע פיזית אל הסניף הקרוב.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.