נטפליקס פרסמה השבוע את התוצאות שלה ל-Q4/2017, רבעון ששבר שיאים מבחינתה: 8.3 מיליון מנויים גלובליים חדשים, ומדהים לראות כיצד החברה הזו התפתחה משירות שליחת DVD בדואר אל שירות הטלוויזיה בתשלום המוביל בעולם וגם תופעה תרבותית טכנולוגית סופר מעניינת.

איך היא עשתה את זה? קודם כל ע"י מימון מסיבי של קריאייטיב ויוצרי תוכן (במילארדי דולרים), מה שרשתות הטלוויזיה המסורתיות עשו הרבה פחות, וההשקעה משתלמת: סדרות להיט אחת אחרי השניה, זכיות בטקסים הנוצצים ביותר וכאמור – יצירת העדפה צרכנית שרק הולכת ומתחזקת, גם כסטנדרט עולמי לאיך צריכה להיראות טלוויזיה בעידן המחובר.

לפני עשור בלבד, בשנת 2007 היו רק 98 מיליון מנויים בתשלום בארה"ב, הולו רק התניעה את הפעילות שלה, ונטפליקס כאמור הייתה שירות של DVD בהזמנה בדואר עם 7.5 מיליון מנויים. השבוע נטפליקס פרסמה שיש לה כ- 55 מיליון מנויים רק בארה"ב וכ- 118 מיליון בשאר העולם. ואוו.