אתמול בלילה, פייסבוק פרסמה את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון ה-3 לשנת 2014. להלן הנתונים המרכזיים:

 

ממוצע משתמשים יומיים (Daily active users – DAUs):
864 מיליון בממוצע נכון לספטמר 2014, עליה של 19%.

ממוצע משתמשים חודשיים (Monthly active users – MAUs):
1.35 מילארד, עליה של 14%.

מספר משתמשים יומיים (ממוצע) במובייל: 703 מיליון, עליה של 39% !!!

מספר משתמשים חודשיים (ממוצע) במובייל: 1.12 מילארד, עליה של 29% !!!

נתוני הכנסות:
ההכנסות לרבען השלישי עמדו על 3.2 מילארד דולר, עליה של 59%!!! ביחס לאותו הרבעון בשנת 2013.

הכנסות מפרסום: 2.69 מילארד דולר (!), עליה של 64% ביחס לאותו הרבעון בשנה שעברה. הכנסות ממובייל מהוות כ- 66% (!!!) מסך ההכנסות החברה, עליה של 49% מהשנה שעברה (מספר אסטרונומי בהתחשב בעובדה שרק לפני שנים בודדות ההכנסות ממובייל עמדו על אפס!). הכנסות נוספות (Payments ומקורות נוספים) עמדו על 246 מיליון דולר, עליה של כ- 13% מהשנה שעברה (מדהים שרק סעיף ההכנסות הזה היה משמח לא מעט חברות, ובמקרה של פייסבוק מדובר במספרים נמוכים, יחסית  למובייל).

מילה לגבי Whatsapp:
הדוחות הכספיים כוללים התייחסות פיננסית להכנסות של Whatsapp, אותה רכשה פייסבוק רק בשנה שעברה בעסקה של כ- 22 מילארד דולר: החברה ייצרה הכנסות של כ- 22 מיליון דולר (לא ברור מאיפה…), אך בהינתן שתקציבים אדירים הופנו השנה לפיתוח והתרחבות, (סכום של כ- 10 מיליון דולר) והפסד שווי המניה, מדובר למעשה בהפסד של כ- 98 מיליון דולר.

אבל אין ממה לחשוש: המניע לרכישה ע"י פייסבוק לא היה יצירת מקור הכנסות (לפחות לא בטווח הקצר), אלא בקבלת פלטפורמת מובייל שהחזיקה מאגר משתמשים של כ- 600 מיליון איש ברחבי העולם. עם הגיוס של דוד מרכוס, נשיא PAYPAL העולמי לשעבר, ברור שלפייסבוק יש תכנית עסקית ארוכת טווח לפלטפורמה.

נקודות חשובות משיחת האנליסטים המסורתית (שיחה טלפונית  שצוקרברג, שריל סנדברג ובכירים נוספים בפייסבוק מקיימים עם אנליסטים מייד אחר פרסום הדוחות):

1. פייסבוק ממשיכה לצמוח על בסיס יומי
2. למרות ההשקעות המסיביות (רכישות של חברות וכו'), ההכנסות ממשיכות לצמוח, ובגדול
3. עסקים קטנים- ממשיכים להיות בפוקוס העסקי של החברה, כך לפי צוקרברג, ויש סיבה טובה לכך: ההזדמנות העסקית שבתקציבי פרסום של עסקים קטנים מהווים מקור הכנסה חסר תקדים שפיייסבוק עדיין לא פיצחה אותו
4. מילה לגבי אינסטגרם: ממשיכה לגדול גם היא, מלבד השקת האפליקציה הנוספת שלה, ממוצע השימוש היומי (העולמי) עומד על כ- 21 דקות ביום (!)
5. צוקרברג סימן את הפוקוס העסקי ל- 5 השנים הקרובות: המשך הפיתוח וההרחבה של אינסטגרם, וואטסאפ והחיפוש בפייסבוק, במטרה לחזק כל אחד מהצירים הללו לעסק בפני עצמו. בנוסף, פייסבוק השקיעה ותמשיך להשקיע בחיזוק אפליקציית ההודעות שלה (בשנה החולפת יצאה במהלך שלמעשה חייב משתמשים להוריד את האפליקציה העצמאית, מה שגרר לא מעט ביקורות).
6. במסגרת השיחה שריל סנדברג התייחסה בין היתר להמשך ההשקעה של פייסבוק בהרחבה ושדרוג יכולות הפרסום, במטרה להפוך את המודעות לרלוונטיות עוד יותר.
7. *עדכון*: נכון להבוקר (רביעי, 29.10) דווח שמניית החברה ירדה ב- 10% מייד לאחר שיחת האנליסטים אתמול, כנראה לאור ההכרזה של צוקרברג בפני בעלי המניות ששנת 2015 צפוייה להיות שנת ההשקעות הגדולות, מה שאומר ששורת הרווח העתידית תצטמצם לטובת מה שסביר שיהיה- רכישו של חברות/טכנולוגיות שיסייעו לפייסבוק להגיע למטרות העסקיות שהיא קבעה לעצמה.

לדו"ח הכספיים המלאים של פייסבוק >

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.