…………………………………………………..
אין ספק שרשת האינטרנט היא אחת ההמצאות הטכנולוגיות החשובות ביותר במאה ה-20 (ויש הטוענים שהיא אפילו החשובה מכולן). השימוש של כולנו ברשת הפך לחלק משגרת חיינו, כשבכל יום היא מציעה אפשרויות חדשות ומתקדמות יותר שאמורות לשפר את איכות חיינו במובנים רבים ומעניינים. בעוד שרובנו יודעים שאחת הפעולות הנפוצות ביותר שאנשים מבצעים ברשת היא חיפוש מידע, מעטים מכירים ואף "חלילה" עושים שימוש במנוע חיפוש אחר מלבד Google, שכידוע הוא אינו הרשת אלא מהווה חלון דרכו ניתן להתבונן אליו. המידע והתכנים עצמם נמצאים ע"ג אתרים, בלוגים, פורטלי תוכן, פלטפורמות חברתיות המאפשרות שיתוף סוגי מידע שונים (טקסט, אודיו ווידאו וכו') ואת המידע הזה בדיוק כולנו מחפשים.

בהקשר של חיפוש מידע, מי מאיתנו יכול להגיד בלב שלם שהוא באמת נהנה לחפש מידע במנועי חיפוש? גוגל הוא אמנם מנוע החיפוש הדומיננטי ביותר ברשת, אך במקביל לו קיימים שירותי חיפוש מידע נוספים המציאים חווית גלישה ואיתור מידע טובים לא פחות הכוללים אפליקציות מתוחכמות, מהירות ובעיקר – מהנות יותר.

Bada Bing _1!

רק בשבוע שעבר הזכרתי כאן בבלוג שמיקרוסופט השיקה את מנוע החיפוש החדש שלה: "Bing", השקה שלוותה בסיקור נרחב ברחבי הרשת, חלקו חיובי ומפרגן וחלקו סקפטי וביקורתי. הסיקור הבא של CNN ממקד את הביקורת בצורה טובה:

………………………………………………..

Springo _2


…………………………………………………..

השבוע השיקה חברת Netcraft הישראלית מנוע חיפוש חדש העונה לשם "Springo", המיועד לפנות לשוק האמריקאי ושמתבסס על טכנולוגיה קיימת. מנוע החיפוש החדש שייך לחברת Netex המפתחת שירותי חיפוש ופרסום ממוקדים בשוק הישראלי והאירופאי, ולהבדיל ממנועי חיפוש אחרים המוצאים דפי אינטרנט המכילים את מילות החיפוש, Springo מנווטת אל אתרים העוסקים בהגדרת החיפוש. לסיקור מעמיק אודות השקת Springo הקליקו כאן.

Spezify _3


…………………………………………….
מנוע חיפוש נוסף ומעניין לא פחות הוא "Spezify", הזמין כרגע בגרסת "בטא". Spezify הוא דוגמה מעולה למנוע חיפוש שמעניק למשתמשים בו חווית גלישה שהיא מעבר למציאה והצגת המידע הרלוונטי. כפי שציינתי בתחילת הפוסט, מנועי החיפוש הם אינם הרשת עצמה, אלא כלי לחיפוש מידע ותוכן הנמצאים בפלטפורמות מגוונות. על בסיס הרעיון הזה הוקם Spezify: הקלידו את מילת החיפוש שלכם, ותופתעו לגלות שתוצאות החיפוש זוכות לתצוגה ויזואלית/גראפית יוצאת דופן, המדמה שולחן עבודה עליו פזורים קטעי מידע ותוכן (שהם למעשה תצוגות מקדימות של מקור המידע: אתר, בלוג, גלריית תמונות, טוויט וכו'). תוכלו להזיז עם העכבר את התצוגה וכך לבחור לעצמכם את תוצאת החיפוש שמעניינת אתכם.

אין ספק שמדובר בחידוש מרענן לאופן שבו אנו מחפשים מידע ברשת, אך מייד עולה שאלת מליון הדולר: האם נוכל להתנתק מהמקובעות המחשבתית שלנו ולנטוש את השימוש האובססיבי ב- Google? מה המשמעות של הניסיונות הגוברים להציג אלטרנטיבות טובות יותר לגוגל?

שימו לב לשיפורים ולפונקציות הנוספות הצפויות ב- Spezify: תוצאות חיפוש מאתרים נוספים, הצגת תוצאות בפורמט וידאו, אפשרות לביצוע הגדרות חיפוש אישיות ועוד. למרות כל היתרונות החוויתיים שמנוע החיפוש מציע, בשלב הזה לא קיימת אפשרות לחפש מידע בשפה העברית, נקווה שבהמשך זה ישתנה ונוכל כולנן להנות מחווית חיפוש טובה ומהנה יותר.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.