בלק פרידיי 2014 היה מוצלח במיוחד עבור קמעונאים ומשווקי און ליין, עם עלייה כוללת בהיקף המכירות של כ- 8.5% ביחס לשנה שעברה. נתון מעניין נוסף מתייחס למעורבות המרכזית של המדיה החברתית בהצלחה המסחרית של חגיגת הקניות: עם יותר מכמליון תיוגים של ההאש טאג #BlackFriday (עליה של כ- 100% ביחס לשנה שעברה!), לכולם ברור שאם מותגים ומשווקים לא פועלים (ובצורה חכמה) ברשתות החברתיות, הם מפספסים את ההזדמנות – ובענק.

המובייל כערוץ מכירות התחזק גם השנה, עם היקף מכירות של כ- 47% במהלך היום (היה שלב במהלך החג עצמו שבו לראשונה בהיסטוריה, הטראפיק לאתרי הסחר דרך המובייל עקפו את הערוצים האחרים) מה שמהווה עליה של כ- 24.2% ביחד לשנה שעברה.

אצל חלק מהקמעונאים ואתרי הסחר חגיגת הקניות החלה אפילו מוקדם יותר, במיוחד עבור אלו שהפיצו הנחות ומבצעים עוד ביום החג עצמו. אמזון למשל היא אחת מהפלטפורמות שהקדימה להכריז על מבצעים והתוצאות לא אחרו לבוא: עליה של כ- 25.9% במכירות ביחס לשנה שעבר. נתון נוסף לגבי אמזון מציין שהיום הזה נחשב לעמוס ביותר בהיסטוריה של החברה עם כמויות שיא של גולשים שנהרו לאתר בכל הערוצים הקיימים כדי להנות מההנחות והמבצעים הייחודיים.

אמזון מכרה יותר מכ-5.5 מיליון מוצרים און ליין (כמליון יותר מבשנה שעברה, בקצב מטורף של כ- 64 מוצרים בכל שניה! (בהשוואה ל-47 מוצרים בשניה בשנה שעברה. נקודת השיא בביקושים התרחש ביום שישי בשעות הבוקר (8:29 ליתר דיוק בבוקר שעון החוץ המזרחי). באמזון מעריכים שהשיא החדש ישבר גם הוא ביום שני הקרוב (Cyber Monday) שבו יוצעו מבצעים והנחות נוספות.

נתון סטטיסטי מעניין נוסף מתמקד במשתמשי IOS, שנחשבים פרודוקטיביים יותר עבור משווקים שכן כ- 20% מהמכירות התבצעו ע"י משתמשי IOS וטראפיק של כ- 34% מסך התנועות לאתרי החסר, ועם סל קניות ממוצע של כ- 128$ (בהשוואה לסל ממוצע של כ-102$ בלבד בקרב משתמשי אנדרואיד.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.