הבנק האמריקאי Chase השיק לאחרונה בניו-יורק קונספט חדשני של סניף הבנק העתידי. הסניף החדש דומה יותר לחנות של Apple וממש כמו בחנויות Apple גם בסניף הזה הטלרים וצוות הבנק לא יושבים מאחורי שולחנות ומקבלים לקוחות לפי התור, אלא מסתובבים ברחבי הסניף כשהם מצויידים בטאבלטים, ובאמצעותם מעניקים שירות ללקוחות. חידוש נוסף התמקד בקונספט חדש לכספומט, כאשר המכשיר החדש למעשה מתבסס על מסך מגע גדול ואיכותי, המאפשר ללקוחות לבצע שלל פעולות פיננסיות באופן עצמאי בדגש על חווית משתמש חדשנית.

השאלה המרכזית שעולה בעקבות מהלך מהסוג הזה היא: כיצד סניף חדשני מתיישב עם לקוחות כיום שמעדיפים לבצע כמה שיותר פעולות במובייל או בערוצים הדיגיטליים המקבילים, במקום להגיע לסניף הפיזי? האם ניתן להבין מכך שלמעשה הסניף הפיזי לא יעלם מחיינו בקרוב, אבל מצד שני הייעוד שלו כן ישתנה? במקום לספק את אותם השירותים המונגשים כיום, ייתכן וסניפי הבנק של העתיד יספקו מענה ללקוחות עסקיים ו/או ללקוחות המעוניינים בפעולות פיננסיות מורכבות יותר, ובאותו הזמן רוב הלקוחות יבצעו את הפעולות הפשוטות והיומיומיות באופן עצמאי דרך המובייל? ואיזה ערך מוסף סניפי הבנק של העתיד יספקו, בעיקר אל מול תחרות מתחזקת של סטארטאפים ויזמים שנוגסים בהגמוניה של מוסד הבנקאות המסורתי.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.