חברות הטכנולוגיה הגדולות מהמרות בגדול (ובצדק) שלרוב הצרכנים, בעיקר הצעירים שבהם, לא ממש אכפת שעוקבים אחריהם (או יותר נכון: אוספים עליהם דאטה, הרבה דאטה, בזמן אמת וברמה הפרסונלית), כל עוד אותן חברות מייצרות עבורם ערך אמיתי על בסיס הדאטה.

סקר שנערך עבור IBM השנה מצא שכ-71% מהנשאלים העידו שאין להם בעיה אמיתית להקריב את הפרטיות שלהם, תמורת ערך מובהק. יחד עם זאת, יותר מ-80% העידו שכן מעסיקה אותם המחשבה על איך ולאיזה צורך משתמשים בדאטה שלהם, אבל רק כ-45% הקשיחו בפועל את הגדרות הפרטיות בסמארטפונים ובמחשבים האישיים.

אגב, 16% בלבד הפסיקו לצרוך שירותים מגופים טכנולוגיים בעקבות החשש מפגיעה בפרטיות, למרות שכ-89% טענו שהם מצפים מחברות הטכנולוגיה לגלות שקיפות רבה יותר לגבי אופן השימוש בדאטה, למרות שמחקרים רבים מראים שציבור נרחב בכל זאת נותן אמון גבוה יותר לאמזון, מיקרוסופט וחברות טכנולוגיה נוספות, יותר מאשר ממשלות… זאת אומרת, המודעות אכן קיימת (וברמה גבוהה), לרוב זה לא ממש משנה, אבל כנראה עד גבול מסוים.

ממליץ להאזין לפודקאסט הזה שמרחיב על תחום ה-Surveillance Capitalism, תחום שללא ספק יתרחב מאוד בשנים הקרובות. לינק.