מצאתי את החברה המדהימה הזו (textus.biz) שמציעה פתרונות דיגיטליים לעסקים, בעיקר קטנים ובינוניים (מסעדות, נותני שירות קטנים וכו'). באופן כללי בזמן האחרון אפשר לראות עלייה משמעותית במספר חברות הסטארטאפ שמפתחות מוצרים דיגיטליים ופיזיים עבור הסגמנט החשוב הזה, מתוך הבנה שמדובר בפלח שוק ענק מבחינת הפוטנציאל העסקי, אבל גם מתוך ההבנה שמדובר בלקוחות שמבינים את החשיבות בהתייעלות עסקית, מבינים את החשיבות בשילוב כלים חכמים שעוזרים לנהל ולשווק את העסק שלהם ובעיקר – כלים שמייצרים תקשורת מיידית, מהנה ואפקטיבית מול הלקוחות שלהם.

בדומה לחברות הסטארטאפ הרבות שמכוונות את הפעילות שלהן אל מול סגמנט העסקים הקטנים והבינוניים (SMB), גם ענפים רבים אחרים, מסורתיים יותר, מבינים שהם חייבים להפנות משאבים משמעותיים אל ה- SMB, וזה כולל בנקים, חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח, שירותי תקשורת ועוד. כיום בעלי העסקים הללו מגלים נכונות רחבה יותר לאמץ כלים דיגיטליים חכמים לטובת העסק שלהם, לא חוששים להתנסות בשיטות חדשות, ובעיקר מחפשות כלים פשוטים, יעלים, זולים ואפקטיביים.

חברת TextUs הינה חברת סטארטאפ אמריקאית הפונה, בשלב הזה לפלח השוק של העסקים הקטנים והבינוניים בארה"ב. החברה פיתחה 3 אפליקציות עבור עסקים קטנים, כשכולם יושבים על תובנה אחת מרכזית:

"מחקרים מראים שכ- 32% מהלקוחות יעדיפו לתקשר מול בית העסק דרך SMS מאשר באמצעות שיחת טלפון. "
 

תארו לכם שתוכלו לשלוח SMS למאפייה השכונתית, ישירות מהסמארטפון שלכם בבית ולברר האם הלחם שאתם אוהבים זמין כרגע בחנות? או להתכתב עם המסעדה שאתם אוהבים ולשריין שולחן? (אני ממליץ מאוד לצפות בסרטוני התדמית באתר שלהם, המדגימים מבחר מצבים כאלו בדיוק).

לכן האפליקציות שלהם מאפשרות לבתי העסק לשלוח ולקבל הודעות SMS מ- ואל הלקוחות, ישירות למספר הקיים של בית העסק, ללא צורך בהורדה והתקנה של אפליקציות בצד הלקוח! בצד בית העסק ההודעות מתקבלות ומנוהלות בממשקים ידידותיים ב- iPad ו/או במחשב בבית העסק.

שימושים מרכזיים (עבור העסקים):

·ערוץ תקשורת ישיר עם הלקוחות ב- SMS

·לשלוח הודעות שיווקיות, עדכונים ומבצעים ללקוחות

·לתאם מועדים ופגישות עם הלקוחות (שמירת מקום במסעדה, ביקור אצל הרופא, ספר….)

·שליחת הודעות קבוצתיות (ניהול מלא של בית העסק)

·מענה ישיר על שאלות לקוחות, שינוי מועדי פגישות ועוד…

לדעתי מדובר בדוגמה מעולה לצורת חשיבה קצת שונה, כזו שמנסה להציג מוצרים דיגיטליים שעונים על צרכים אמיתיים – הן של לקחות הקצה והן של בתי העסק, במטרה להפגיש את השניים בדרכים חדשות ויצרתיות, תוך מתן ערך וחווית לקוח בדרך חדשנית, פשוטה ומהנה.

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.