מנכ"ל חברת המחקר CB Insights, אנאנד סאנוואל מציג את המגמות החמות בענף הפינטק. מוסדות פיננסיים מסורתיים כמו גם חברות פינטק צעירות ויצירתיות, ולצידן חברות מוצר טכנולוגיות מבוססות- כולם חלק מהאקוסיסטם של ענף הפינטק.

המצגת הוצגה במסגרת כנס של החברה שהתקיים בניו-יורק בחודש יוני (2016). המצגת משרטטת בצורה מעמיקה את המגמות החמות בהיבט של משקיעים בענף, הצמיחה בקטגוריות פיננסיות חדשות כמו השקעות, חיסכון ארוך טווח וביטוח (ז"א, לא רק בנקים ותשלומים דיגיטליים). כמובן שהשיחה סביב טכנולוגית בלוקצ'יין ו-AI נחשבות לפופולאריות במיוחד.

כמה נקודות נוספות שעלו מהמצגת:

FOMO: הפחד להפסיד משהו שקורה. המניע של חלק מהארגונים הגדולים בבואם להשתמש בדאטה הוא הפחד לפספס משהו. אבל יש ארגונים אחרים שהגורם שמניע אותם הוא דווקא FOGS (Fear of getting screwed). אלו שתי גישות שונות לגמרי, האחרונה מעט פאסימית יותר, אבל כשארגון רוצה לייצר חדשנות הוא חייב להסתכל במראה ולהסכים עם עצמו מה המוטיבציה האמיתית שלו?

זה לא גודזילה מול קינג קונג, אלא מוות בעקבות אלף חיתוכים (באנגלית זה נשמע יותר טוב..). אבל גם כשמסתכלים על תחומים אחרים (ענף הקמעונאות, ענף התיירות, ענף הרכב), גם בפיננסים לא משנות חברות הפינטק שניסו ולא הצליחו (כי בהגדרה רוב חברות הסטארטאפ נכשלות), אלא דווקא אלו שכן מצליחות ולא רק בהיבט של לשרוד אלא ממש לחולל שינוי בתעשייה בה הן פועלות. לכן אי אפשר להסתמך על הגישה של "אין סיכוי לסטארטאפים, הם לא יצליחו לשנות…".

רוב הגופים הפיננסיים לא עומדים בקדמת הטכנולוגיה, לא בהתאמה לציפיות של הלקוחות ולא בהתאמה של השירותים והמוצרים לדמוגרפיה סביבם. בדיוק בגלל הסיבה הזו ישנה הזדמנות מאוד מעניינת לחבור לחברות פיניטק כדי לצמצם את הפער הזה.

לכתבה המקורית >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.