נייקי פתחה השבוע חנות קונספט חדשה בניו-יורק, שנקראת The Nike House of Innovation. החנות בת 6 הקומות עוצבה תחת התפיסה הקמעונאית של החברה, לפיה בעיני הצרכנים אין באמת הפרדה בין קניות און ליין לבין קניות בעולם הפיזי, ושעתיד רצפת המכירה הפיזית "תייבא" מאפיינים מהעולם הדיגיטלי ותיצור היתוך קמעונאי וחווייתי בתוך החנות. כיצד?

• קודם כל המובייל והדאטה של הלקוח הופך ל- Customer ID בהיבט הרחב: המובייל הוא העדפות הלקוח, המיקום שלו, אמצעי התשלום ובפועל המפתח הדיגיטלי האישי שיכול לפתוח גישה ישירה לחוויית הקניה האישית. למעשה, וזו הנקודה המעניינת לדעתי, האפליקציה *משנה את הפונקציונאליות שלה* עם הכניסה לחנות ל-Retail mode ותציג בכניסה מגוון אפשרויות ומאפיינים ייחודיים לחוויה בתוך החנות, ותשתנה בחזרה למצב "רגיל" עם היציאה.

• תחת ה"מאשאפ" של הפיזי והדיגיטלי, לקוחות יכולים לצפות במוצרי החברה און ליין מהבית/עבודה ולייצר רשימת מוצרים שמעניינים אותם, ואז "לשלוח" לחנות כך שהם ימתינו למדידה בתוך לוקר סגור עם השם של הלקוח, ובהגיעו לחנות אפשר לפתוח את הלוקר באמצעות הנייד ולמדוד.

• בעזרת זיהוי המיקום הפיזי, החנות "מזהה" שהלקוח הוא הלקוח ושהוא/היא נכנסו לחנות, ובהתאם לכך החוויה מתעצבת והתקשורת נעשית ישירות עם ההעדפות האישיות שלו/שלה.

• מכירים את זה שאתם רואים מוצרים בתצוגה, אוהבים ועכשיו צריכים לחפש אותם ברחבי החנות כדי למדוד? בחנות של נייקי לכל תצוגה יש קוד שאפשר לסרוק עם המובייל ואז לבקש שיישלחו אותם במידה שלכם ישירות לתא מדידה אישי, שם המוצרים ימתינו לכם! (קראתם נכון). אגב, תאי המדידה משנים את מצב התאורה והמוסיקה כדי שתוכלו להבין איך המוצרים יראו בתנאים שונים כגון: תאורה המדמה חוג יוגה, ועוד…

• בדומה לחנויות הפיזיות של אמזון, גם בחנות הקונספט של נייקי המוצרים מתעדכנים בתצוגה בהתאם למה שהדאטה באותה התקופה מספרת על העדפות הלקוחות, ז"א לפי מה שפופולארי. אגב, להבדיל מחנויות נייקי אחרות, בוטלה החלוקה לפי מחלקות כי בנייקי הבינו שהצרכנים לא חושבים וקונים לפי חלוקה למחלקות…

• בנוסף, מאפיינים שכבר הכרנו בעבר אבל הפעם מקבלים חיזוק: מעבדה שמאפשרת ללקוחות לעצב את הנעליים ומוצרים נוספים לפי העדפות אישיות, אפשרות להתייעץ עם ספורטאים מקצועיים ולקבל טיפים להתאמה אישית של המוצרים וגם על ספורט בכלל. כדי לשפר את החוויה הפיזית בהתאם ליתרונות של האון ליין, בדומה לדוגמאות הקודמות גם לגבי התשלום בפועל- אין צורך לעבור בקופות ולהמתין שם, אפשר לשלם דרך הנייד ולקחת שקיות ממותגות במגוון נקודות הפזורות ברחבי החנות.