קמעונאים רבים בוחנים את עתיד הפעילות העסקית שלהם, תוך איתור טכנולוגיות חדשנות שלא רק מחברות בצורה חכמה בין העולמות הדיגיטליים לחוויה בחנות הפיזית, אלא גם מייצרות חווית לקוח חדשנית, המשלבות מאפיינים חשובים מעולמות הסושיאל והביג דטה.

כך למשל ניתן למצוא בחנות החדשה של רשת Rebecca Minkoff בסן פרנסיסקו מראה דיגיטלית המושתת על פיתוח ייחודי של eBay, שנועדה לעצב מחש את חווית הצריכה ברצפת המכירה. המראה הדיגיטלית עונה בדיוק על המאפיינים שציינתי קודם: דמיינו שאתם נכנסים לתא המדידה עם מספר פריטים שאהבתם ושאתם מעוניינים למדוד אותם. עם הכניסה לחדר המדידה המראה "נדלקת" ומציגה לכם מוצרים נוספים שיכולים להתאים למה שכבר בחרתם. תוכלו להתסכל על מוצרים המוצגים ישירות ע"ג המראה כאילו אתם מדפדפים בקטלוג הפיזי, ואפילו לשלם עבור המוצרים ישירות מהמראה!

עבור רוב האנשים eBay נתפסת כפלטפורת סחר מקוון, אך האסטרטגיה הרשמית של החברה מתבוננת על עולם המסחר בראיה רחבה בהרבה, מתוך הבנה שרצפת המכירה הפיזית עדיין מהווה מקום מפגש חשוב ומשמעותי בין המשווקים לבין הלקוחות. כחברת מסחר ודטה, eBay קבעה לעצמה מטרה עסקית – לספק מענה מקיף לעולם הזה בכל הערוצים, כשזה כולל אינטגרציה אל מול העולם הפיזי.

"בעידן שבו חברות דיגיטל בוחנות דרכים בהן יייצרו חווית קניה בעולם הפיזי (חברות כמו אמזון ופורסקוור למשל), יוזמות טכנולוגיות כמו המראה של eBay בסניף של Rebecca Minkoff מהווה דוגמה לחיבור חכם בין העולמות, במיוחד לאור העובדה ששתיהן התחילו את דרכן כחברות דיגיטל בטרם נכנסו לעולם הפיזי.

אנשים עדיין רוצים להשתמש בחמשת החושים שלהם בזמן הקניות בחנות הפיזית, ולא רק בחלקם כפי שקורא בקניה דרך הערוצים הדיגיטליים. לכן, תופעת ה- Showroomig צפוייה להמשיך וללוות אותנו עוד זמן רב", כך אומר סטיב יאנקוביץ', מנהל החדשנות של eBay העולמית.

לכתבה המקורית ב- Wired >

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.