מחקר מרתק ומלא תובנות של Expedia בחן את שוק התיירות בכלל ואת מאפייני צריכת מוצרי התיירות של בני דור ה-"Y" בפרט, בדגש על נסיעות שמטרתן פנאי או עסקים. המחקר נערך בכ-24 מדינות שונות ומציג שלל תובנות מרתקות (את המרכזיות אני מציג עבורכם בפוסט שלפניכם). ראשית חשוב להגדיר את בני דור ה-“Millennial”: מדובר בדור שנולד בין השנים 1980 – 2000, שהם בני 18-30 כיום. מיותר לציין שבני דור ה-“Millennial” מאופיין בהרגלי צריכה שונים מהמבוגרים מהם ובהתאם מתאפיינים בציפיות צרכניות ייחודיות מהמותגים והמוצרים שלהם. עורכי המחקר בחנו בעיקר את מה שהנחקרים אוהבים יותר ואוהבים פחות בתהליך הזמנת הנסיעות שלהם, בהעדפות שלהם ובציפיות שלהם ממשווקי התיירות שלהם.

מטרת העל של המחקר חשובה לא פחות: לבחון את מידת ההשפעה של בני הדור הזה על עתיד עולם התיירות ובעיקר על המשווקים הפועלים בו. מהסיבה הייחודית הזו, לדעתי כדאי לכל מי שעוסק בשיווק תיירות לשים לב היטב לתובנות הבאות, וכמובן שכולכם מוזמנים לפנות למקור כדי ליהנות ממידע נוסף (Link):

התובנות המרכזיות העולות מהמחקר:

• נאמנות וערך לקוח: מאפיין מרכזי אחד המייחד את בני דור ה-“Millennial” הוא בתפיסת ערך הנאמנות שלהם. מהמחקר עולה כי ה-“Millennial” נוטים לאמץ תוכניות נאמנות (בעולם התיירות) בהיקף רחב יותר מאשר בני גיל אחרים, בעיקר כשהתוכנית מבוססת מובייל. עבורם, שילוב תוכניות נאמנות בזמן הזמנת טיסות ובתי מלון נחשבים משמעותיים במיוחד.

• שימוש בערוצי המובייל הם קריטיים לביסוס וחיזוק נאמנות הלקוח שלהם, בעיקר בהזמנת נסיעות למטרת עסקים. כשמדובר בנסיעה עסקית, כ-32% מהנשאלים העידו שיבצעו את ההזמנה דרך המובייל, וכ-20% דרך טאלבטים. בקרב אנשים מבוגרים יותר, כך ע"פ המחקר, המספרים הללו נמוכים בהרבה (12% מבני 45 ומעלה יזמינו נסיעות דרך הסמארטפון ורק כ-9% דרך טאבלטים). בנוסף, דור ה-“Millennial” הם בעלי סיכוי גבוה יותר להעצים את חווית הנסיעה שלהם דרך המובייל (חיפוש אטרקציות, מסעדות ואתרי תיירות כמו גם קריאת חוות דעת והתבססות על רשתות חברתיות – והכל דרך המובייל).

• ה-“Millennial” נחשבים בזבזנים "נדיבים" יותר כשמדובר בכספי החברה/ העסק (במסגרת נסיעה עסקית), ולכן סביר שיסכימו להגדיל עלות הנסיעה שלהם. על מה יבזבזו את הכסף? בעיקר שדרוג כרטיס הטיסה (למחלקת עסקים או מחלקה ראשונה) ובנוסף הזמנת שירות חדרים ומסעדות יוקרה.

• ה-“Millennial” נחשבים מאמצים ראשונים של טכנולוגיות חדשות, בעיקר כשמדובר בשימוש במובייל אך גם בערוצי המדיה החברתית כמקור מידע והשוואה.

• ה-“Millennial” מביעים נכוחות רבה יותר להביע את דעתם לגבי מוצרי תיירות, בעיקר ברשתות החברתיות אך גם בכלי שיתוף חוות דעת באתרים הרשמיים. הנתון הזה הינו בעל משמעות עסקית אדירה עבור משווקי תיירות שכן רבים מהצרכנים מסתמכים עליהם טרם ביצוע הזמנות (כ- 75% מחשיבים חוות דעת צרכניות כמשמעותיות עבורם), בעיקר בעת הזמנת מלונות, טיסות, מסעדות ואפילו מוניות ותחבורה.

מה כל זה אומר עבור משווקי תיירות?
נדרשת השקעה משמעותית בחיזוק אסטרטגיית המובייל כדי לספק שירות וחווית לקוח לה בני ה-“Millennial” מצפים לקבל. חיזוק הנכסים הדיגיטליים הינם צעד חשוב בעיקר כדי לחזקם כמקור מידע עבור צרכנים. בנוסף, חשוב לחזק את יכולת הפרסום ושיתוף של חוות דעת בעמודי המוצרים, כיוון שהם עצמם משפיעים על הרגלי הצריכה, ביקר של ה-“Millennial”. שיווק תוכניות נאמנות בקרב הלקוחות הינו מרכיב חשוב עבור הצרכנים הצעירים בעיקר, בדגש על שילוב תוכנית הנאמנות (צבירת הניקוד האישי) בעת הזמנת מלונות וטיסות.

פוסטים נוספים בנושא שיווק תיירות:

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.