כיצד תראה חוויית הצרכנות שלנו בנקודת המכירה הפיזית בעתיד (הלא רחוק)?

כולם מדברים בעיקר על המובייל כערוץ הדיגיטלי המשמעותי שכבר מזמן שינה את התרבות הצרכנית שלנו (לפני, תוך כדי ואחרי הביקור בחנות). אבל כשמדברים על עתיד עולם הקמעונאות מתכוונים בעיקר ל- BIG DATA, שעל בסיסה נבנים כלים וחוויות צרכניות חדשות: מצד אחד הזמינות המקוונת של מליוני פריטים בחנות המקומית או בפריסה הארצית, ומצד שני כמויות אדירות של דטה  עשירה על הלקוחות (הסטוריית הקניה, מוצרים שהלקוח התעניין בהם ולבסוף לא רכש אותם, המיקום הפיזי שלו מחוץ ובתוך החנות כמו למשל שימוש ב- Beacon ועוד…).

אם מוסיפים רובד של טכנולוגיה מתקדמת שהופכת, כמו בתחומים רבים אחרים לנגישה יותר מבעבר, הרי שאנו צפויים לחוות דרכים חדשות ומרתקות בביקורים העתידיים שלנו בחנות.

Lowe's היא אחת מקמעונאיות חומרי הבניה בשיטת DIY הגדולה בארה"ב, שהשיקה לאחרונה בשיתוף עם מעבדת החדשנות שלה שירות ייחודי עבור הלקוחות – רובוט שנקרא OSHbot. העוזר/המוכר הרובוטי נראה יותר כמו קיוסק דיגיטלי נייד שמסתובב ברחבי החנות (הוא מנווט עצמו בעזרת חיישנים המסייעים לו לחשב את מיקומו היחסי וכמובן למנוע ממנו להיתקע בחפצים או חלילה – לקוחות).

A001_C023_10220E.0000635F

מלבד היכולת לנוע בתוך החנות, OSHbot צוייד גם במסך מגע גדול המאפשר ללקוחות לבצע פעולות חיפוש מוצרים ואפילו תשלום, ובכך יכול הרובוט לספק ערך כפול: מידע וגם לשמש כקופה מהירה. OSHbot תומך בחיפוש ופקודות קוליות מה שמאפשר ללקוחות להגיד לו מה הם מחפשים והוא כבר יתרגם את החיפוש לאיתור המוצר המתאים (בשלב הראשון באנגלית ובהמשך הוא יתמוך בשפות נוספות, תחשבו לרגע על ההזדמנות של מאפיין כזה במקומות הומי אדם בהם עוברים כמויות גדולות של אנשים מלאומים שונים כגון שדות תעופה, פארקי שעשועים, בתי מלון ועוד…)

A001_C039_1023H1.0000853F

פיצ'ר מגניב נוסף ש-OSHbot תומך בו הוא יכולת סריקת 3D של מוצרים, מה שיאפשר ללקוחות להציג מוצר (נניח משהו שהלקוח הביא לחנות כדוגמה כדי למצוא את אותו המוצר בגרסתו החדשה), הרובוט יוביל את הלקוח ישירות למיקום של אותו המוצר בחנות.

הרובט פותח בשיתוף חברת fellow robots ששמה לעצמה למטרה לייצר מהפכה בעולם הקמעונאות ע"י יצירת חווית לקוח שונה לגמרי, חכמה, פרסונאלית וקונטקסטואלית יותר – בעזרת רובוטיקה:

 מה יוצא מכל זה לקמעונאי?

המון! מלבד חווית הלקוח החדשנית שהלקוח חווה, OSHbot מפנה את המוכרים האנושיים בחנות לטפל בצרכים אחרים של הלקוחות, ובמילים אחרות להשקיע בחיזוק נאמנות הלקוחות ע"י מתן מענה אנושי לשאלות מורכבות יותר עליהן OSHbot לא יכול לענות.

בנוסף, אפרופו דטה, רובוטיקה בשירות ענף הקמעונאות ייצר כמויות מדהימות של דטה סופר רלוונטית (דטה שתיווצר כתוצאה ישירה מהאינטראקציה של הלקוח עם הרובוט ברצפת המכירה הפיזית). ניתוח הדטה והפקת תובנות מהדטה הזו יכולים וצריכים בהמשך לשפר את החוויה הצרכנית בביקורים הבאים.

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.