איך תראה חווית החופשה בעוד חודש? בעוד שנה? רשת מלונות "Marriott" שמה לעצמה למטרה לייצר חדשנות בפעילות העסקית של הרשת. כשמטרה כזו ניצבת בפניהם, קל יותר להבין כיצד הרשת הזו מצליחה לייצר מהלכים חדשניים רבים בשנה החולפת (כתבתי על מהלכי חדשנות של רשת "Marriott"לינק).

אחד הדברים היפים שהרשת הזו עושה (ושכדאי לדעתי למותגים ומשווקים לאמץ כשיטת עבודה) הוא לחפש כלים טכנולוגיים שיכולים להשתלב בערכים העסקיים של הרשת ויחד לייצר ללקוחות חוויה חדשנית ויוצאת דופן. הפרויקט האחרון שלהם, שהושק ממש בימים אלו וכבר זכה לחשיפה נרחבת ברחבי הרשת היא ה- "Teleporters", חווית תיירות מבוססת מציאות וירטואלית (Virtual Reality).

אקדים במשפט אחד ואציין שתחום ה- VR תופס תאוצה משמעותית בשנה החולפת, בעיקר הודות לרכישה של חברת "Oculus" (חברה המתמחה ביצירת חוויות על בסיס ה- VR בדגש על פרסום API למפתחים המאפשר פיתוח עצמאי של חוויות VR למטרות ושימושים שונים) ע"י פייסבוק תמורת 2 מילארד דולר. בעקבות הרכישה, חברות נוספות השקיעו בתחום ה- VR (סמסונג, סוני ואפילו אולפנים בהוליווד גילו את הטכנולוגיה והחליטו לבחון אותה).

אם כן, רשת "Marriott" קיבלה החלטה חכמה (ואמיצה) לחבור לסטודיו אמריקאי (Framestore) שעוסק בפיתוח חוויות ב- VR וייחד הם "בישלו" חווית תיירות מסוג חדש. ה- "Teleporters" הם למעשה עמדות VR המוצגות בימים אלו בניו-יורק עבור עיתונאים, ומאפשרות לאנשים להתחבר לעולם הוירטואלי ולגלות אתרים אקזוטיים ברחבי העולם דרך העיניים של הרשת. אחד האתרים שקיבלו גרסה וירטואלית הוא חוף האבנים השחורות בהוואי, למרות שמטרת החוויה היא לאפשר ללקוחות קיימים ופוטנציאליים לקבל הצצה אל תוך אתרי הנופש בבעלות הרשת ברחבי העולם, וכל זאת תוך גישור על אלפי קילומטרים פייזים המפרידים ביניהם.

יש לציין שעבודה רבה הושקעה ביצירת החוויה הוירטואלית, שהיא  למעשה שילוב של טכנולוגיית 4D עם אנימציה ממחושבת. רק כדי לסבר את האוזן, כדי לייצר את החוויה הוירטואלית הקרובה ביותר למציאות נדרשה עבודת נמלים שכללה סריקה של המלונות והאתרים הפיזיים, המרתם לגרסאות דיגיטליות ואז עיבוד כולל ע"י אנימציה ממוחשבת שתפקידה להתאים את הסביבה הדיגיטלית לחוית ה- VR האיכותית ביותר.

וככה זה נראה בשטח: זוגות שזה עתה התחתנו, הוזמנו לצפות ביעדים אקזוטיים ומומלצים לירח הדבש!

לסיכום: אני באפן אישי אוהב לראות חברות תיירות ונופש שמזהות טכנולוגיה או מגמה חדשה ואז קופצות על העגלה לפני כולם במטרה לבחון את השמישות של אותה הטכנולוגיה ובעיקר את הפוטנציאל שלה ביצירת חוויות יוצאות דופן ללקוחות שלהן. אחרי הכל, חברות ומותגי תיירות הן בעסק של לייצר חוויות, וזו דוגמה מעולה למותג תיירות שמזהה הזדמנות ומיישם אותה, גם אם היא בשלביה הראשוניים.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.