• אני לא חובב גדול של סיכומי תחזיות וניבוי מגמות, אבל לפעמים אני נתקל בפרויקט חיזוי כזה שפשוט מפיל לי את הלסת. דו"ח המגמות של Fjord (לינק בתגובה הראשונה) הוא דוגמה שפשוט *אסור לכם לפספס*, מדובר בפרויקט שמעבר לאיכות והייחודיות של התוכן שבו, ברמה הויזואלית הוא פשוט יצירת אמנות (וממליץ לצרוך אותו בדסקטופ, זה פשוט מדהים…).

• הדו"ח מורכב ממספר מגמות, כולן סופר מעניינות ומונגשות עם תיאור המגמה, מה קורה סביבה בעולם, מה התחזיות קדימה, מה הפעולות שמומלץ לארגונים וחברות לנקוט כדי להתמודד איתה ואפילו סקר פשוט בסוף כל פרק כדי להבין את תרומתו לקורא.

• אבל – דווקא המגמה הראשונה משכה לי את רוב תשומת הלב. המסר המרכזי של הדו"ח בגדול הוא שהצורך בערך (צרכני, עסקי, תרבותי) הופך לאחד הדברים החשובים ביותר שצריך לשאוף אליו כדי להיות רלוונטיים בעידן המחובר. המגמה הראשונה נקראת אם כן: "Silence is gold", והמסר המרכזי שלה הוא זה:

• אנחנו חווים מגמה הולכת ומתרחבת של התנתקות מטכנולוגיה, unsubscribe לשירותים ו-opt out מאפליקציות במטרה לצמצם את החשיפה הבלתי הגיונית לעודף מסרים סביבנו. לא מדובר רק במגמה צרכנית אלא כבעיה רפואית של ממש. לא בכדי אפל וגוגל (ועוד רבות אחרות) מציעות כלים חדשים שנועדו להציג לנו בצורה שקופה כמה אנחנו צורכים את המוצרים שלהם, זאת כדי לאפשר לנו לקבל החלטה להתנתק, גם אם זה לכמה שעות, מהמסכים, הודעות הפוש, המיילים וההודעות הקוליות. אז מה זה אומר עבור מותגים וחברות?

• ב- 2019 + מותגים חייבים להתמקד ב- Mindful design, המשמעות היא להגיע להבנה שלהיות השחקן הרועש ביותר יכולה להוות גם מכשול. חברות ומותגים יהיו חייבים להשקיע בבניה וחיזוק של נאמנות הלקוחות וזאת בעיקר על בסיס חיזוק משמעותי ובלתי מתפשר של הערך שהם מייצרים ללקוחות. ומפה, אפשר וצריך לבנות אסטרטגיה (ומשם- תכניות עבודה שלמות), כל ארגון ומותג לפי תפיסת עולמו.