פייסבוק השיקה אתמול פיצ'רים חדשים של מוצר הווידאו בשידור חי שלה (Facebook live) ובכך מרחיבים הופכים את כולנו (אנשים פרטיים כמו גם חברות ומותגים) לגופי מדיה בינלאומיים. המהלך עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של החברה לחבר את העולם בצורות ובכלים חדשים, וכעת היכולות החדשות הללו מקבלות חיזוק משמעותי.

למי שלא מעודכן, "פייסבוק לייב" הוא שירות המציע וידאו בשידור חי ולמעשה מאפשר למשתמשים לצלם ולשדר תוכן עם מעגלי המשפחה, החברים והעוקבים וכל זאת ישירות מהסמארטפון, טאבלט והמחשב הנייח. בשלב הראשון השירות היה זמין בעיקר עבור ידוענים וחברות מדיה – מהלך שמסמן את ניסיונה המשמעותי ביותר עד כה של פייסבוק לבסס את מעמדה בתחום של וידאו בשידור חי. לאחר מכן השירות התרחב והפך זמין למשתמשי IOS בעיקר בארה"ב, וכעת הוא זמין גם עבור משתמשי אנדרואיד (במסגרת עדכון גרסה של האפליקציה שיגיע בימים הקרובים בהדרגה).

במסגרת הפיצ'רים החדשים שהוצגו אתמול, פייסבוק מרחיבה את יכולות השידור ומאפשרת לא רק לאנשים פרטיים לשדר לייב מכל מקום בעולם ישירות מהמובייל, אלא גם לשדר במסגרת קבוצות. המשמעות: ניתן לשלב ווידאו לייב במסגרת דפי אירועים בפייסבוק כמו גם מקבוצות (וכאן תחשבו על האפשרויות שיהיו זמינות למנהלי קבוצות ובהמשך עמודים עסקיים: שידור ישיר לחברי הקבוצה שבהגדרה הם בעלי עניין בתוכן הקבוצה, ובכך יכולות השיתוף והחיבור ביניהם הופכות למדהימות מאי פעם).

מאוד מעניין יהיה לראות איזה סוגים של משתמשים יאמצו את היכולות החדשות ומה הם יעשו איתם. לידיעה המלאה בבלוג של פייסבוק – Link.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית שיווקית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.