פייסבוק פרסמה אתמול (23.10) את הדוחות הכספיים לרבעון ה- 3 של שנת 2012, ואיתם מספרים ונתונים חסרי תקדים שמלמדים אותנו לא רק על קצב הצמיחה שלה אבל גם על האסטרטגיה הברורה שלה בתחום המובייל. ריכזתי עבורכם את הנתונים המרכזיים:

פייסבוק מדברת Mobile:

604 מיליון משתמשים גולשים לפייסבוק דרך ה- Mobile בכל חודש (מתוך כמילארד משתמשים סה"כ, מה שמהווה אחוז מדהים של צרכני Mobile לפלטפורמה בודדת). אין ספק שזהו הנתון החשוב והמעניין מכולם (ובואו נודה, במיוחד את בעלי המניות, המפרסמים וכמובן האנליסטים). רק כדי לסבר את האוזן, מדובר על עליה של כ- 60% (!) תוך כחצי שנה בלבד!

בהתבסס על המספרים המדהימים האלו, קשה מאוד שלא להתייחס לפוטנציאל האדיר שיש לערוצי ה- Mobile שלה כמנוע צמיחה מרכזי בתמהיל ההכנסות והרווחים של החברה. ברבעון האחרון ה- Mobile ייצר כ- 14% מסך ההכנסות של פייסבוק, נתון מדהים בהתחשב בעובדה שרק לפני כחצי שנה פייסבוק ספגה ביקורת נוקבת על חוסר הפעילות שלה בערוצים אלו והכנסות החברה מפרסום ב- Mobile עמדו על אפס. עוד נתון מרתק: כלי הפרסום של פייסבוק ב- Mobile מייצרים הכנסות של כ- 4 מיליון דולר ביום, כשני שליש מהם נובעים מפרסומות המופיעות ב- News Feed, בו "מבלים" את עיקר הזמן בפייסבוק.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ציין שהוא גאה במיוחד בעובדה שכ- 600 מיליון משתמשים בחודש משתפים תכנים ומתחברים דרך ה- Mobile. הוא הוסיף וציין שגולשים בערוצי ה- Mobile נחשבים מחוברים יותר (לאחרים ולמותגים, פעילים יותר בהשוואה לגולשים המחוברים בערוצים מקבילים) ויש כוונה ברורה להמשיך ולשפר את הנוכחות של פייסבוק והכלים שלה בערוצי ה- Mobile.

נתונים נוספים:
ע"פ הדוחות, נרשמה צמיחה שנתית של כ- 26% במשתמשים הרשומים בפייסבוק (כאמור ליותר ממיליארד גולשים רשומים).

נרשמה צמיחה משמעותית בקרב גולשים רשומים ממדינות אסיה (בדגש על יפן) בהשוואה לצמיחה מתונה יחסית במדינות אירופה ואמריקה.

ברמת המשתמשים היומיים, גם פה נרשמה עליה של כ- 28% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה לכ- 32 מיליון משתמשים יומיים ברחבי העולם.

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.