אחת הפלטפורמות המעניינות בעיני היא פינטרסט (Pinterest), שדווקא בארץ פחות שומעים עליה מבחינת השילוב שלה כיוטיליטי במערך השיווקי הדיגיטלי – וחבל. עם יותר מכ-660 מליון PINS של תוכן תיירותי, קל להבין שפינטרסט הפכה לכלי משמעותי עבור כל מי שמתכנן את הנסיעה או הטיול הבא שלו. רק כדי לסבר את האוזן, לפינטרסט יש יותר PINS של תוכן תיירותי מאשר של-Expedia יש תגובות גולשים, מה שמוכיח שמידת ה- Engagement בפינטרסט היא נכס עבור משווקי תיירות. למרות שפינטרסט הושקה ב-2010 בלבד, כבר היום יש כ-45,000 PINS של תוכן תיירותי ביום (!), כשעולם התוכן של תיירות נחשב לאחד מהמובילים בפלטפורמה, יחד עם אופנה ומזון.
 

למי שפחות מכיר את הפלטפורמה – הסבר בפסקה קצרה: פינטרסט היא פלטפורמת תוכן ויזואלי בעיקר, המאפשרת לכל אחד לתייג לעצמו תכנים שמעניינים אותו (פעולה שנקראת PIN, ומכאן שמה של הפלטפורמה) או לייצר עבורו לוחות תוכן רלוונטיים ולאפשר לאחרים לתייג פרטי תוכן שהוא שיתף אצלם בפרופיל.

מה יוצא לי מזה?
ישנם יתרונות רבים עבור לקוחות להשתמש בפינטרסט ככלי לתכנון נסיעות וחופשות, למשל: תוכלו לייצור לעצמכם אוסף של תכנים אודות יעד שמעניין אתכם (מדובר למעשה באיסוף תמונות שמאחורי כל אחת נמצא קישור לאתר תוכן רלוונטי כמובן), וכמובן לעיין בתכנים בזמן שאתם נמצאים בחופשה עצמה (לדוגמה: לייצור PNBOARD של מסעדות מומלצות בניו-יורק, או מוזיאונים בלונדון וכו'). למעשה, איסוף חכם של תכנים ואיגודם תחת לוח ייעודי שלכם (או לעקוב אחרי לוח שמישהו אחר הקים) מייצר לכם כלי שהופך בקלות למדריך הטיולים האישי שלכם!

בנוסף, זה מאפשר לכם להיזכר אחרי הטיול בכל המקומות בהם ביקרתם, וכמובן לשתף אחרים במסלול אותו הרכבתם בעצמכם, על בסיס המלצות שמקורן בפינטרסט או מכל מקור אחר – התוצר הוא גלריה ויזואלית של תוכן הניתן לשיתוף.

מה זה אומר עבור משווקי תיירות?
צריך עוד לשכנע אתכם!? בנוסף ליתרונות עבור לקוחות הקצה, לא מעט חברות תיירות מפנימות וגם מיישמות (במהירות יש לומר) את היתרונות ביצירת נוכחות מותגית שלהם בפינטרסט (על בסיס האמירה: "אם אתה לא שם, אתה לא קיים"). מעבר ליצירת נוכחות במטרה לעזור ללקוחות למצוא אתכם, פינטרסט גם נחשבת למנוע טראפיק חסר תקדים לאתרים ולנכסים הדיגיטליים שלכם.

דמיינו לוח תכנים המייצג את החברה שלכם, בין אם זה מלון, רשת בתי מלון, חברות תעופה, ספא, מסעדות, אתרי תיירות או צימרים. ברגע שתייצרו את התכנים אתם למעשה תסייעו ללקוחות למצוא אתכם, לזכור אתכם וכמובן תעודד אותם להוסיף אתכם ללוחות האישיים שלהם – ועל הדרך גם לייצר עבורכם טראפיק לנכסים הדיגיטליים שלכם. עם מספר מדהים של 45,000 PINS ביום, פינטרסט חייבת להיות חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם בערוצי הדיגיטל.

מותגי תיירות הפעילים בפינטרסט (Air France, Virgin Atlantic,  Four Seasons, Hilton):

 

 

 

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.