האם בנקים, חברות ביטוח ובתי השקעות יציעו שירותים חדשים במודל של מנויים?

בשוק תחרותי ומאתגר, כזה שמתאפיין בהשפעות טכנולוגיות רבות, ותפיסה שמשתנה בקרב לקוחות מבעלות על נכסים אל עבר צריכה של שירותים וחוויות בעלות ערך עבורם, מוסדות פיננסיים שונים בוחנים אפשרות להציע ללקוחות שירותים במודל עסקי שמבוסס על מנוי חודשי/שנתי. לינק.

מנכ"לית בנק לאומי על המערכת הבנקאית: "הדיגיטל זו רק עטיפה למערכות ליבה מיושנות"

"הבנקים השיקו אפליקציות בנקאיות חדשניות אבל זו רק 'עטיפה דיגיטלית' שמכסה על מערכות ליבה מיושנות", חברות שלא יעשו את השינוי הנדרש ולא יתאימו עצמן למציאות החדשה – לא ישרדו", הוסיפה רוסק עמינח. "כל אלה הובילו את בנק לאומי לבצע מהלך דרמטי של 'שיבוש עצמי' (Self-disruption), במסגרתו החליטו להקים את הבנק הדיגיטלי Pepper". לינק.

עוקפים את חברות האשראי: ביט ופפר פיי רוצות להחליף את כרטיסי האשראי בסופר־פארם

בנק ישראל עדיין לא התיר לאפליקציות התשלומים להעביר תשלום לבתי עסק, אבל זה לא מונע מהן לנסות לייצר שיתופי פעולה עתידיים. בניגוד להצהרות הראשוניות של הבנקים, על הכוונת נמצאים לא רק עסקים קטנים אלא גם ענקיות קמעונאות. בתכלס, זה באמת מפתיע מישהו…? לינק.

 

הביטוח הדיגיטלי של למונייד יהפוך להנפקה של 2 מיליארד דולר

חברת הביטוח הדיגיטלי מתכננת להנפיק בחצי השנה הקרובה ושכרה את שירותיו של ג'יי פי מורגן. אחרי שחוללה מהפכה בביטוחי הרכוש בארה"ב, למונייד מתכננת להתרחב לביטוחי דירות ורכב – ולאחר מכן לביטוחי חיים ובריאות, שם נמצא הכסף הגדול. גורמים בתחום הביטוח מעלים ספקות לגבי יכולת יישום המודל בעיקר בביטוחי חיים, בלמונייד מאמינים שזה אפשרי ולשם יוזרמו עיקר הכספים מההנפקה. לינק

פילאר, אפליקצייה פיננסית חדשה שפועלת בשוק האשראי לסטודנטים בארה״ב גייסה 5.5 מיליון דולר, מתחברת לחשבון העו״ש ומציעה אופטימיזציה של ההחזר במודל דינאמי, על בסיס המלצות אישיות ברמה החודשית. מה שמעניין זו התפיסה הצרכנית: החברה מאחורי האפליקציה מבינה שהסטודנטים לא קונים הלוואה, אלא רוצים לממן את הלימודים ולדעת שהם מסתדרים ברמה החודשית תוך קיצור משך ההחזר. לינק.