בספטמבר השנה התקיים בארה"ב כנס ה-" Content Marketing World ", כנס שנחשב למרכזי בתחום השיווק בכלל ושיווק מבוסס תוכן בפרט עם נציגויות של מגוון רחב של סוכנויות דיגיטל ומשווקים בתחומים שונים. מי שמחפש להתעדכן וקצת "להשתפשף" במובילים העולמיים בתחום – זה המקום להיות בו. כתבתי פה בבלוג לא מעט על תחום השיווק מבוסס תוכן (Content Marketing), מוזמנים לקרוא פוסטים קודמים שלי כאן.

באופן טבעי כל דובר או נציג של חברה סיפק את נקודת המבט שלו לתחום השיווק מבוסס תוכן, כשהאמירות שחזרו על עצמן היו: מותגים צריכים לאמץ ולחזק את הזהות והאופי שלהם, שהתוכן שהם מייצרים ומשתפים חייב לספק כלי וערך אמיתי ללקוחות ובעיקר כדי להצליח מותגים חייבים להתמקד בלעזור ללקוחות במקום לנסות ולמכור להם.

אך מעבר לאמירות המוכרות יותר, מצ"ב 12 אמירות משמעותיות ונקודתיות יותר בנושא ה- Content Marketing שלדעתי משרטטים אידיאולוגיה עסקית שלמה, כזו שכל מי משווק חייב להכיר ולפעול לפיו. הייחוד של האמירות הבאות נובע ממידת הרלוונטיות שלהם לאתגרים השיווקיים העדכניים שמותגים ומשווקים רבים נדרשים להתמודד איתם. מעבר לזה, הן שמות את האמת בפרצוף של משווקים כיוון שהן אמירות נוקבות המחזקות את האחריות על הצלחת המהלכים השיווקיים על המשווקים עצמם:

1. תוכן בונה מערכות יחסים. מערכות יחסים בונים אמון, ואמון מייצר הכנסות (Andrew Davis).
2. מנפו את הכוח הגדול האמיתי שלכם – שאף אחד אחר לא יכול להיות אתם! (Todd Wheatland).
3. דברים מדהימים יקרו ברגע שבאמת תאזינו ללקוחות שלכם (Jonathan Mildenhall).
4. כיצד ייראו המהלכים השיווקיים שלכם עם הלקוחות הם אלו שיחתמו על תלוש המשכורת שלכם? (Ann Handley).
5. תוכן אינו המלך, תוכן הוא הממלכה (Lee Odden).
6. מהו תוכן איכותי? בסופו של יום, הלקוח הוא זה שיקבע! (Joe Chernov).
7. חברות רבות מידי עדיין מתייחסות למדיה חברתית כערוץ הודעות יח"צ…( Jay Baer).
8. מדיה חברתית מייצר קהילות, לא קהלים (Don Schultz).
9. לא להחשיב את הניוזלטרים שלכם כשיווק תוכן זו טעות גדולה (Chris Baggott).
10. בהסתכלות קדימה, שיווק בזמן אמת (Real Time Marketing) עומד להיות הגביע הקדוש של עולם השיווק (Jonathan Mildenhall).
11. פשוט תהיו שימושיים ללקוחות (Jay Baer).
12. תספרו סיפור רלוונטי, שקוף ומתורגט, וכולם כבר ידאגו לשתף אותו (Randall Lane).

ולסיום, מצגת Slide Share של SalesForce הכוללת את הציטוטים שהצגתי, ומי שרוצה לראות את המקור עם תכנים נוספים מוזמן בקישור הבא Link.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.