אורח החיים של אזרחי דרום קוריאה ידוע כאינטנסיבי ומלחיץ במיוחד, כזה שמותיר מעט מאוד זמן פנוי למשימות היום יום – בדגש על קניות. רשת הסופרים Emart שנחשבת פופולארית במיוחד בדרום קוריאה רצתה לאפשר ליותר צרכנים לרכוש מוצרים בסניפה, הידועים כזולים ביחס למתחרים. בנוסף, אזרחי דרום קוריאה ידועים כנאמנים במיוחד למותגים ולהרגלי הצריכה שלהם, ולכן רשת Emart שמה לעצמה למטרה לאפשר לכמה שיותר צרכנים לרכוש את מוצריה, במטרה לחזק את ערך הנאמנות שלהם. אבל מה הבעיה? היצע הסניפים הפיזיים לא מכסה שטחים רבים של המדינה. כדי לענות את האתגר השיווקי הזה, רשת Emart השיקה מהלך קמעונאי יצירתי במיוחד, כזה שמשלב בהצלחה בין העולם הקמעונאי הפיזי לבין עולמות הדיגיטל והמובייל, בין צרכנות מסורתית לבין M-Commerce חדשני:

הרשת יצרה "חנויות מעופפות", שהן למעשה בלונים ענקיים הצבועים בצבעי המותג, לכל בלון חובר ראוטר רב עצמה שאפשר לאנשים הקרובים אליו להתחבר לרשת ה- wifi שהוא שידר. רשת Emart פיזרה את הבלונים המעופפים באזורי הומי אדם ברחבי המדינה (בדגש על מרכזי קניות, תחנות רכבת ורחובות מרכזיים). עוברי האורח שהסתכרנו מהמחזרה מיהרו לשלוף את הסמארטפונים שלהם, מייד זיהו את רשת ה- WIFI הממותגת, התחברו דרכה ולמעשה נחשפו למגוון רחב של מבצעים והטבות שהוצגו על גבי מסך הסמרטפון שלהם, ומשם גם לבצע את הרכישה דרך אתר המובייל של הרשת.

כך למעשה יצרה רשת Emart רשת חנויות דיגיטליות, שאפשרו לכל אדם ליהנות ממגוון הצעות ערך, לבצע רכישה ישירות מהסמארטפון, ליהנות על הדרך מהנחות והטבות ייחודיות, וכל זאת מבלי לדרוך אפילו לרגע באחת מהחנויות הפיזיות של הרשת. מיותר לציין שמהלך שידר חדשנות דיגיטלית ויצירתיות עסקית יוצאת דופן, וכפי שתראו בסרטון המצורף – גם הביאה תוצאות מכירה לא רעות בכלל.

About עומר מילויצקי

אסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית | הערכים המקצועיים שמנחים אותי: Smart, Simple & Social.